Forgalomba állt a legújabb Flirt-széria első két egysége

iho/vasút   ·   2016.07.03. 13:45
400px_legujabbflirt

A MÁV-Start Zrt. tizenöt új járművéből hat a Budapest–Tatabánya–Oroszlány és a Budapest–Tatabánya–Győr, kilenc pedig a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém és Budapest–Füzesabony–Eger vonalon szállítja majd az utasokat. A még áprilisban megérkezett új szerelvényekkel száztízre nőtt a korszerű motorvonat-állomány, amely év végére százhuszonháromra bővül.

A 2007 és 2010 között forgalomba állított hatvan „piros Flirt”-vonat a Budapest–Győr–Hegyeshalom–Rajka, a Tatabánya–Oroszlány, a Budapest–Székesfehérvár, a Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár, a Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros, a Budapest–Hatvan/Füzesabony, a  Hatvan–Szolnok és a Budapest–Sülysáp viszonylatokon, hétvégenként pedig Budapest–Monor–Szolnok, Budapest–Sülysáp–Szolnok, Budapest–Hatvan–Eger és Budapest–Záhony között is közlekedik. Az új, negyvenkét plusz hat darabos flottába tartozó „kék Flirtök” a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Vác–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, Budapest–Monor–Cegléd és a Budapest–Kunszentmiklós-Tass vonalon, hétvégenként pedig Budapest és Kelebia között is járnak. A nyári menetrend idején a Balaton déli partjára vonatozók is élvezhetik a légkondicionált motorvonatokat. Az új járművek érkezésének nemcsak az agglomeráció utasai váltak a nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban idősebb, használt járművek futottak.

A vasárnap dél után néhány perccel készült képernyőmentés szerint a 110-es egység Győrből halad vissza Budapestre a 4925-ös számú személyvonatként, míg a MÁV-Start százkilencedik Flirtje Komáromban tartózkodik

Akkor most ismételjünk:

A múlt év végéig forgalomba állított új motorvonatokkal Magyarországon üzemel a világ legnagyobb, egységes Flirt-flottája, ennek köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedett Budapest elővárosi közlekedése. Ezzel mintegy harmincnégymillió utast tud modern járművekkel kiszolgálni a MÁV-Start. A motorvonatok fékberendezése segítségével a felvett energia huszonöt-harminc százalékát visszatáplálja a hálózatba, így a járművek 2007 óta összesen mintegy százmillió megtett kilométer alatt több tízmilliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak. A tizenöt Flirt elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5 millió 788 ezer euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból, nyolcvanöt százalékban EU-támogatásból fedezi a vasúttársaság.

Az akadálymentesített járműveken kétszáztizenegy ülőhely van, végsebességük óránként százhatvan kilométer. A negyvennyolc plusz tizenöt járművet a Stadler már gyárilag ellátta ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is százhatvan kilométer per órás sebességgel közlekedhessenek. A motorvonatok korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.

A MÁV-Start Zrt. hamarosan további negyven nagykapacitású, emeletes motorvonat beszerzését is előkészíti.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek