Egy kis gáncs a Railjetnek
Két hétig hihette azt a cseh államvasút, hogy problémamentesen hasznosíthatja az ÖBB le nem hívott opcióját Siemens Viaggio Comfort típusú kocsikra, konkrétabban tizenhat Railjet szerelvényre. A Škoda taktikázott, ugyanis a cseh törvények szerint tizenöt nap áll a rendelkezésre, hogy versenyhivatal előtt megtámadják a beszerzést. Befutott tehát a kifogás az ÚOHS-hoz, (Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže) amely a gazdasági versenyt felügyeli. A járműgyártó azt sérelmezi, hogy olyan terméket vettek, amelynek a végsebessége felesleges luxust jelent: még a felújított és ténylegesen 160-nal járható csehországi korridorok sem teszik kihasználhatóvá a 230-as maximális tempót. A Škoda szíve szerint ajánlott volna távolsági motorvonatot is, a prágai elővárosiként már futó CityElefant ICElefant testvérét, még a Railjetnél is szűkebb utastérrel.
A ČD azzal védekezik, hogy nekik még így is nagyon jó vétel a Railjet opció, hiszen az ár negyedét elengedte a Siemens, sőt a szállítás is 2012-ben történik, a Berlin–Bécs viszonylatra. Másrészt ha otthon nem is, de Németországban szükség van a kétszázas tempóra, máskülönben az EuroCityk csak Drezdáig közlekedhetnek.