Hazai gyártású villamosok járhatnak hódmezővásárhelyi tram-trainként
A Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett villamosvonal járműveinek létrehozásáért felelős céget nyílt közbeszerzéses eljárás során választotta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Főmterv Zrt. által alkotott, budapesti székhelyű SZH TT Konzorcium Utiber Közúti Beruházó Kft. nettó 1 milliárd 98 millió forint értékű ajánlata legalacsonyabb árával győzedelmeskedett az indulók között.
A hódmezővásárhelyi önkormányzat a Közlekedés Operatív Program pályázatán 2012-ben 164,5 millió forintos támogatást nyert el a részletes tanulmánytervek elkészítésére. A tervezet hat plusz két, egyenként harminc méter hosszú jármű beszerzésével számol. A tramtrain-vonalat használva Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt, átszállás nélkül, környezetbarát módon juthatnának el az utasok. A Szegedet Békéscsabával összekötő, Hódmezővásárhelyet is érintő 135-ös számú vasútvonalat Szeged-Rókus állomásnál kapcsolnák össze a szegedi villamoshálózattal. Magyarország első, uniós támogatásból megvalósítani tervezett tramtrain-szolgáltatásához korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen belül pedig új, 3,3 kilométer hosszú villamosvasúti pályát alakítanának ki.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!