Hazai gyártású villamosok járhatnak hódmezővásárhelyi tram-trainként

iho/vasút   ·   2016.04.30. 16:15
400px_szeged-hmvh_tramtrain

A Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett villamosvonal járműveinek létrehozásáért felelős céget nyílt közbeszerzéses eljárás során választotta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Főmterv Zrt. által alkotott, budapesti székhelyű SZH TT Konzorcium Utiber Közúti Beruházó Kft. nettó 1 milliárd 98 millió forint értékű ajánlata legalacsonyabb árával győzedelmeskedett az indulók között.

A kékkel (Szegeden belüli), barnával (135-ös számú vasútvonal) és pirossal (Hódmezővásárhelyen belüli) jelölt szakaszok a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train tervezett vonalvezetése. A pálya Makóig történő meghosszabbítása még igencsak a jövő zenéje

A hódmezővásárhelyi önkormányzat a Közlekedés Operatív Program pályázatán 2012-ben 164,5 millió forintos támogatást nyert el a részletes tanulmánytervek elkészítésére. A tervezet hat plusz két, egyenként harminc méter hosszú jármű beszerzésével számol. A tramtrain-vonalat használva Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt, átszállás nélkül, környezetbarát módon juthatnának el az utasok. A Szegedet Békéscsabával összekötő, Hódmezővásárhelyet is érintő 135-ös számú vasútvonalat Szeged-Rókus állomásnál kapcsolnák össze a szegedi villamoshálózattal. Magyarország első, uniós támogatásból megvalósítani tervezett tramtrain-szolgáltatásához korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen belül pedig új, 3,3 kilométer hosszú villamosvasúti pályát alakítanának ki.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek