Huszonegymilliárdból épülhet Debrecen új intermodális csomópontja
Az új főpályaudvar tervpályázatára már 2013 augusztusában elkészültek a pályamunkák, sőt, a győztest is kihirdették az Archiko Kft. és a Lengyel Építész Műterem Kft. alkotta együttműködés személyében. A teljes komplexum árát ekkor 17 milliárd forintra taksálták. A jelenlegi együttműködési megállapodással azonban – nem tudjuk, miért – további négymilliárd forintot írtak a számlákhoz, az október 5-ei aláírási ceremónián már 21 milliárdot emlegettek.
A debreceni Nagyállomás és a Petőfi tér környezetében negyvenkétezer négyzetméteres területen jöhet létre a többszintes intermodális csomópont. Lebontják az állomásépület jelenlegi keleti szárnyát, két új irodaszárny épül, összesen 8700 négyzetméteren a regionális és helyi közlekedési cégek központja, és a forgalomirányítás kaphat majd helyet.
A felszínen a villamosoknak az eddigi hurokvágány helyett új, négy járművet befogadó fejállomás épül, a tér alatt tizenkétezer négyzetméteres buszpályaudvart alakítanak ki a helyi és a helyközi járatok számára. Emellett P+R parkolóként háromszintes, 390 autót befogadni képes parkolóház és 150 férőhelyes kerékpártároló is létesül.
Ahogy Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az ünnepélyes aláírás után elmondta: 2016 végéig kiírják az építésre a közbeszerzést, eredményes eljárás esetén a szerződéskötés 2017 elején történhet meg, az építkezés tavasszal indulhat. A beruházásra minden hazai és uniós forrás megvan – tette hozzá.
* * *Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!