IAG: súlyos veszteség, az ok az Ibéria
A British Airways és az Ibéria spanyol légitársasággal közös anyavállalata, az IAG összesen 885 millió eurónyi nettő veszteséget jelentett a tavalyi évre, az előző évben a veszteség még „csak” 503 millió euró volt. Az igen rossz eredményt egyfelől az Ibéria rendkívül gyenge teljesítménye, másfelől a British Midland International (bmi) integrálásának költségei okozták.
Az IAG elnöke, Willie Walsh úgy kommentálta a számokat, hogy szükség van a cég szerkezeti átalakítására, mert a teljesítmények durván különböznek: a British Airways a bmi átvételének költségeivel együtt 347 milliós üzemi profitot produkált, míg az Ibéria 351 milliós üzemi veszteséget hozott. Walsh tehát az Ibéria átalakítását szorgalmazza, a légitársaságnak alkalmazkodnia kell a körülményekhez a túlélés érdekében – mondta az anyacég főnöke.
A forgalom 4,4 százalékkal, a kapacitás csak 2,8 százalékkal nőtt, ami mögött 80 százalékánl magasabb átlagos gépkihasználás húzódik.
Az IAG közleménye szerint az idei kilátások elsősorban azon múlnak, megvalósul-e az Ibéria átalakítási programja, ha igen, akkor a 2013-as eredmények meghaladhatják a 2011-es mutatókat.
Mint aról az iho/repülés többször beszámolt, a spanyol nemzeti légitársaság szerkezetváltási tervei, elsősorban a fizetéscsökkentés és a leépítés ellen keményen harcolnak a spanyol szakszervezetek, amelyek legutóbb február végén hirdettek újabb sztrájksorozatot a menedszment lépéseivel szemben, de a tavalyi évet is sűrűn tarkították munkabeszüntetések például a rövdtávú járatok kiszervezése miatt az Ibéria Exporess diszkont légitársaságba.