Íme, a hét vezér!
A tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő jóváhagyása után a jelenlegi huszonnégy Volán-vállalatból október végéig összevonással hetet hoznak létre. Az iho.hu információi szerint a hét társaság a következők szerint fog felállni:
- a Vasi, a Zala, a Kisalföld, a Bakony, a Balaton és a Somló Volánból megalakuló céget Papp László (a Vasi Volán vezérigazgatója) fogja vezetni
- a Kapos, a Pannon és a Gemenc Volán trióját Bebics János (Kapos Volán)
- a Vértes Volán - Alba Volán párost Németh Tamás (Vértes Volán) kapja
- a Borsod, a Szabolcs és a Hajdú Volán Sárközi Györgyhöz (Borsod Volán) fog tartozni
- az Agria, a Nógrád, a Mátra, a Hatvani és a Jászkun Volánból létrejövő céget Uti Csaba (Hatvani Volán) fogja vezetni
- a Körös, a Tisza, a Bács és Kunság Volán utódjának vezetője Szarvas Péter (Körös Volán) lesz
- a Volánbusz vezetője pedig marad Simon Gábor
A dél-dunántúli cég vezetésére eredetileg a kaposos Gál Zoltánt szemelték ki, váratlan lemondása miatt az új vezető, Bebics János kapta feladatául az összevont cég vezetését.
A nemrég elfogadott összevonási tervet a kezdetektől fogva sok kritika érte, egyrészt a korábbi tervekkel és az évek során kialakult szokásokkal teljesen elletétes csoportosítások miatt. Például a Veszprém megyei volánok inkább az Alba Volánnal vannak kapcsolatban, mint a Vasival.
Ráadásul az új cégeket regionális volánokként emlegetik, miközben a csoportosítás csak részben követi az ország hivatalosan elfogadott régiófelosztását.
Az átszervezés pozitív hozadéka lehet azonban, hogy a régóta várt nagyszabású buszbeszerzés elől végre elhárul az utolsó bürokratikus akadály, a kétéves böjt után új autóbuszok érkezhetnek a volánokhoz, ami talán lendületet adhat a hazai buszgyártásnak is.