Irányvonat az Újpesti Erőműből

Májusban már több irányvonat is elindult az Újpesti Erőműből Százhalombattára. Az irányvonatok érdekessége, hogy az erőmű iparvágányán ritkán van forgalom, ilyen hosszú vonatokat pedig régóta nem láthattunk. A rakott szerelvény tömege miatt a Bobó ereje nem is elég, Csörgőt vagy Szergejt küldenek a vonatért Angyalföldre. Az iparvágányról a csomóponti kiszolgáló tehervonat Bobója két részletben húzza be a tartálykocsikat Angyalföldre.
Az üres vonatokat a dízeles részen remot Bobóval továbbítják, a kocsicserét is 448-assal hajtják végre. Az erőmű iparvágánya Budapest-Angyalföld állomásról indul ki észak felé. A vágány felénél ágazik ki a Sanofi gyógyszergyár (régi Chinoin) iparvágánya, amelyen rendszeres, bár elég gyér a forgalom, heti néhány tartálykocsi.
Az Újpesti Erőmű gázüzemű, a gáz magasnyomású csővezetéken érkezik, de volt már példa vasúti tüzelőolaj-szállításra is, utoljára a 2009–10-es orosz–ukrán-olajviták miatt. Az erőmű többnyire csak télen működik teljes kapacitáson, mivel a keletkező hőt a távfűtésben hasznosítják. A budapesti erőművek (Kelenföldi, Kispesti és Újpesti Erőmű) az ország energiatermelésének csupán csekély hányadát adják, főleg a helyi energiaigényt elégítik ki. A tartálykocsikon szereplő kódok szerint a vagonok fűtőolajjal vannak föltöltve.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!