Izgalmas részletek a BKV üzleti tervében
A teljesség igénye nélkül, ezúttal a járműbeszerzésekre, -felújításokra, továbbá a pálya és az infrastruktúra korszerűsítésére koncentrál beszámolónk.
Az idei beruházási tervből felszabadult, összesen mintegy másfélmilliárd forintból a belső Bartók Béla út (Gellért tér–Móricz Zsigmond körtér szakasz) felújítását – az összeg jó részét, 1,1 milliárdot ez emésztené fel – 2016-ra ütemezték át, a további fennmaradó 405 millióból négy újabb használt csuklós buszt (várhatóan genfi Volvók, 35 millió forint értékben) és újabb tíz TW 6100 típusú villamost (150 millió forintért) szereznének be. A hannoveri kocsik (a legrégebbit 1975-ben gyártották) életkora és futásteljesítménye elérte ugyanis az élettartamnövelő felújításhoz szükséges határt, a beszerzés azonban mindenképp gazdaságosabbnak tűnik.
A terveztetést és engedélyeztetést külön nem igénylő pályafelújításokra (Török Flóris utca, Gubacsi út, Mester utca, 17-es villamos Bécsi út/Vörösvári út végállomása, Üllői út–Ráday Gedeon utca kereszteződés) juthat még a fennmaradt forrásokból. Ezen kívül GSM-rendszerrel korszerűsítenék az áramellátók távvezérlését, pótolnák a 41-es villamos vonalán az ellopott tápkábeleket, és a beszerzés alatt álló elektromos autóbuszok infrastruktúrájának kiépítése is megkezdődhetne.
A 2016-os üzleti terv kiemelt része a 3-as metró várhatóan 2016 második félévében kezdődő felújítása, amely a pótláshoz mintegy 120–130 csuklós autóbuszt venne igénybe, a párhuzamos és csatlakozó járatok sűrítéséhez további 50–60 busz lenne szükséges. Az autóbuszágazat ezen felül tervezi Karsan midi, valamint szóló Volvo 7700-as és Mercedes Citaro O530-as buszok beszerzését.
A BKV részletes üzleti tervét a következő linken olvashatják: http://infoszab.budapest.hu:8080/GetTirFile.aspx?id=128835
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!