Jöhetnek a nagy esők: épül a négysávos R67-es
Az első ütem keretében 2019 őszére elkészül a 33,2 kilométer hosszú, Kaposfüred és Látrány elkerülő közötti szakasz. Az R67-es út három ütemben épül meg. Az elsőben már zajlanak a kivitelezési munkák a Kaposfüred és Látrány elkerülő közötti szakaszokon. A lőszermentesítés már lezárult, és megkezdődött a fakivágás, humuszolás is, a régészeti feltárások pedig a teljes szakaszon folyamatban vannak.
A most indult kivitelezés részeként Somogyaszaló és Somogybabod között 33,2 kilométer hosszon 2×2 sávos út épül, ebből több mint húsz kilométer új nyomvonalon vezetett út lesz. A 67-es főút települések közötti szakaszán 11,5 tonnás terhelésre alkalmas burkolatmegerősítési és útszélesítési munkákat végeznek. A szakaszon három turbó körforgalom, három különszintű csomópont és három különszintű átvezetés készül. A főpálya mellé tizenegy kilométer hosszan burkolt szervizút épül összekötő úti paraméterekkel a lassújárműveknek. A beruházás nagyságát mutatja, hogy a beépített aszfalt mennyisége eléri a 15 ezer tonnát.
A teljes fejlesztésnek köszönhetően a menetidő mintegy tizenöt perccel csökken Kaposvár és az M7-es autópálya között. Az utat a jelenlegi kétsávos főútnál biztonságosabban használhatják majd a közlekedők. Az érintett településeken élők mentesülnek a naponta áthaladó forgalom zajától, környezeti ártalmaitól, a fokozott baleseti kockázatoktól.
A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós forrás felhasználásával valósul meg. Az első ütem kivitelezését a STRABAG Építő Kft., STRABAG AG és a SOLTÚT Kft. által alkotott S+S R67 Konzorcium nettó 65 milliárd 700 millió forintból valósíthatja meg.
Első, a fejlesztéssel kapcsolatban megjelent írásunkban arról is beszámoltunk, az út egy szakasza Republicot játszik majd az autósok segítségével: „a 67-es főút fejlesztésének legnagyobb érdekessége, hogy a Kaposvár felé vezető szakaszon úgynevezett akusztikus aszfaltot hoznak létre, ilyen Magyarországon és Kelet-Európában először valósul meg. Az akusztikus vagy zenélő aszfalt speciális technológiával készül: ugyanolyan aszfaltot terítenek le, mint bármely másik útszakaszon, azonban a felületet egy gyémántvágóval bemetszik keresztirányban. Amikor az autós ráhajt az útra, az zenei hangokat bocsát ki. A hang magassága a barázda mélységétől és egymáshoz viszonyított távolságától függ. Lényegében az aszfaltba vésett mélyedések jelentik a kottát, a gumiabroncs a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer. A keréknyomnyi vagy teljes sávon elterülő »bitumen kotta« stílszerűen a Republic ikonikus dalát, a 67-es út című slágert »játssza« majd.”
A térkép nagy méretben innen letölthető.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!