Jöhetnek az új villamosok

iho/vasút   ·   2011.10.11. 16:30
dbvill_cimkep

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere és a CAF képviselője ma délután aláírta a 18, alacsonypadlós villamos gyártásáról szóló szerződést. A tendert még 2008-ban írták ki a bihari megyeszékhelyen. Azóta hat fordulón is túl van a beszerzési folyamat, hiszen vagy az ajánlatokat nem találták megfelelőnek – ezek rendszerint apróbb hiányosságok voltak – vagy valamelyik alulmaradt fél fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz.

Most viszont már biztos, hogy a spanyol CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) szállíthatja a villamosokat összesen 37,9 millió euróért. Az egyterű, teljes egészében alacsonypadlós, normál nyomtávolságú, 32500 milliméter hosszú, 2650 milliméter névleges szélességű, légkondicionálóval felszerelt, 600 Volt névleges egyenfeszültséggel működő, kétirányú, közúti csuklós villamosok egyenként 221 utas elszállítására alkalmasak. Az első járművek 2013 őszén érkezhetnek a városba, és 2014-ben kell majd forgalomba állniuk. A járműbeszerzéssel párhuzamosan halad a pályarekonstrukció is, a tervek szerint 2012 május 31-én adják át a 2-es villamos pályáját, mely a Nagyállomás–Hunyadi utca–Csemete utca–Dózsa György utca–Nádor utca–Thomas Mann utca–Békessy Béla utca–Doberdó utca–Böszörményi út–Békessy Béla utca útvonalon vezet majd.

A képre kattintva megtekinthetőek az elkészült látványtervek!(forrás: dehir.hu)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.