Képeslapok Paksról

Vörös Attila   ·   2011.12.14. 08:00
400

Korábbi cikkünkben már megemlítettük: beindult a forgalom Pakson. A 42-es számú Pusztaszabolcs–Dunaújváros–Paks vasútvonal Mezőfalva alatti részén 2009. december 13. óta, éppen két éve nem jár már személyvonat. A teherforgalom intenzitása változó, főleg a téli időszakban láthatóak hosszabb, gabonát szállító szerelvények. Az atomerőmű ellátása folyamatos, néhány tartálykocsi és az atomvonatok érkeznek a vasúton. A vonal stratégiai fontosságát ez adja, az erőmű nélkül lehet, már a gabonát sem tudnák az egyébként mellékes szerepű vicinálison szállítani. Képriportunkban a hétfői tolatós tehervonat és a hangulatos paksi kilátás mellett a Paksi Atomerőmű mozdonyával, az A25-088 (új nevén 449-020) pályaszámú géppel is megismerkedhetnek.

Az A25-088-as Bobó az atomvonat üres szerelvényét, a Dunaújvárosba induló tolatós tehervonat majdani elegyét húzza az erőmű iparvágányán. A hátteret maga az atomerőmű uralja<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!