Kész Székesfehérvár vasútállomása
A székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség.
A beruházás további részletei:
- tizenkilenc kilométer hosszan átépítették a vágányokat,
- megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon,
- több perontető
- és három új peronlift épült.
Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.
Az állomáson új felsővezetéki hálózat létesült, a Mártírok útján zajvédő fal épült, és új tengelyszámlálós vonatérzékelésű elektronikus állomási biztosítóberendezést létesítettek 89 központi állítású váltóval. Moha és Börgönd felé pedig új, tengelyszámlálós, ellenmenet- és vonatutolérést kizáró berendezést telepítettek.
A beruházás európai uniós és hazai források felhasználásával több mint nettó 33 milliárd forintból valósult meg. A vasúti pálya felújítását az SDD Konzorcium nettó 24 milliárd 899 millió forintból, míg az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. nettó 8 milliárd 500 millió forintból végezte.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!