Kikötői magánfuvar
A Duna hazai szakaszának egyik legfontosabb kikötője a folyó bal partján Bajánál, az 1479+140 és az 1480+900 folyamkilométer között található. A kikötő életét az ÁTI Depo Közraktározási Zrt. határozza meg, a cég 13 telephelye közül heten, köztük Baján nyújt gabona- és tömegáru-logisztikai szolgáltatást. A kikötő vasúti kapcsolattal is rendelkezik, Baja állomás és a Türr István híd között ágazik ki a nyílt vonalból a Duna partjára (Baja-Dunapart szolgálati helyre) vezető iparvágány. Az iparvágány tonnában mért forgalmának nagy részét a gabonavonatok adják, a Gemenci Erdő- és Vadgazdaság Zrt. viszont folyamatosabb forgalmat generál a heti 2-10, fával megrakott vagonnal. Nagyon ritkán más szállítmányt is láthatunk a kikötőben vagonokba rakodni, ilyen volt 2006-ban, amikor számos szénvonat indult el a kikötőből Dombóvár irányába.
Az erdészet iparvágányát a bajai csomóponti kiszolgáló tehervonat szolgálja ki, ez heti kétszer, hétfőn és szerán közlekedik. A Kiskunhalasról induló menet a bajai iparvágányokon kívül még Jánoshalmára és Bácsalmásra szállít kocsikat, bár ez utóbbi kettő jóval esetlegesebb az egyenletesebb bajai forgalomnál.
A gabonavonatok szezonálisabbak, mennyiségük évente is változik. A gabonás vagonok irányvonatokban közlekednek, a Rail Cargo Hungaria mellett az AWT, a Train Hungary és a Floyd is megszerzi általában a maga tortaszeletét a szemestermény szállításából.
Az egyik első magánvasúti fuvart is a Floyd hozta Bajára az akkor még kék színű, első Sulzerével 2007-ben. Azóta a cég nem mozgott sokat a kikötőben, van viszont heti rendszerességgel közlekedő vonatuk Bajára. Az egyik, Baja külső felé vezető iparvágányra Soroksári út rendezőből hetente 5-10 vagon gázolajat szállítanak a 429-es sorozatú („nagyon nagy Dácsia”) és a 609-es (Sulzer) dízelekkel.
December második hetében a Floyd visszatért a bajai kikötőbe. Egy Hegyeshalomnál belépett, 1700 tonnás vonatot húztak az ÁTI Depo telepére. A szerelvényt a kirakás után, néhány nappal később üresen Debrecenbe vitte tovább a magán-vasúttársaság. A vonatot a cég 609 001-es Sulzere húzta. A 001-es Sulzer nagyon sokáig volt dög, hónapokat ácsorgott Soroksári út rendezőben. Nyár végén helyreállították, azóta dolgozik is a nagydízel. A Floyd három Sulzere közül jelenleg a 003-ast a dombóvári négyszögcsarnokban javítják, a többiek dolgoznak.