Lecsúszott a pályáról a 737-es, sűrű köd, plusz műszaki hibák?

iho   ·   2015.11.23. 08:45
cim

A kirgiz főügyészség a vizsgálatok első eredményeinek birtokában árnyalta a képet. Eszerint a személyzet Oshkosh felé közeledve problémát észlelt a jobb hajtóműnél és a gép hidraulikus rendszerében. Az első megállapítások szerint a pilóták kényszerleszállás mellett döntöttek, és ekkor történt a durva földetérés, a csúszás, majd a pálya elhagyása kb. 1500 méter után. A hatóságok birtokában van mind a repülési adatrögzítő, mind a pilótafülke hangrögzítője, a vizsgálat tovább zajlik a moszkvai Államközi Légügyi Bizottság képviselőinek bevonásával.

Korábban írtuk:

Szerencsére nem voltak halálos áldozatai az Avia Traffic Company EX-37005 lajstromjelű Boeing 737-300-asa balesetének a kirgizisztáni Osh repülőterén.

Az oroszországi Krasznojarszk városából Kirgizisztán második legnagyobb városa, Osh felé tartó gép a célreptéren uralkodó rossz idő, sűrű köd miatt először Bishkek repülőterén szállt le, és innen másfél órával később indult ismét a háromszáz kilométerre fekvő Osh felé, azután, hogy a jelentések szerint ott már javultak a meteorológiai körülmények.

(fotók: Asanbek Pazyl, Twitter)

A személyzet a légikikötő 12-es pályáján próbált leszállni, korábbi információk szerint egy átstartolás után másodszor. Az első hírek szerint a gép a pálya mellett ért volna földet, később korrigálták: a gép a pályán landolt ugyan, de nagyon durván, ennek következtében kitörtek a futói, majd az utasszállító lecsúszott a betonról, és a puha talajon a baloldali hajtóművét is elvesztette, úgy állt meg végül a hasán, természetesen a jobboldal hajtómű is megsérült.

A fedélzeten lévő 153 utas és a hatfőnyi személyzet vészcsúszdákon hagyta el a gépet, amely szerencsére nem gyulladt ki. Hárman szenvedtek súlyosabb, öten könnyebb sérülést, a 737-es nem javítható.

Az Aviation Herald repülésbiztonsági portál adatai szerint a 737-es ILS-megközelítést hajtott végre a pályára, de földi szemtanúk szerint a földet érés előtt a köd igen gyorsan ismét sűrűvé vált, a látótávolság becslések szerint nem volt több 150 méternél. A pálya hossza 2600 méter, az ILS megközelítés ebből az irányból C-kategóriás gép esetén 720 méteres vízszintes látást és 67 méteres (200 láb) elhatározási magasságot feltételez.

A légitársaság egyike azoknak, amelyek ki vannak tiltva az Európai Unióból. A céget 2003-ban alapították, a weboldala  szerint négy Classic 737-essel és egy BAe 146-ossal tartott fenn menetrend szerinti járatokat orosz, üzbég, kínai, iráni, tadzsikisztáni és üzbegisztáni vonalakon Bishkekből és Oshból.

Három éve szintén ködben rohant le a pályáról egy Tu-134-es

2012-ben ugyanezen a repülőtéren egy még veszélyesebb, és talán még szerencsésebb baleset történt, ugyancsak sűrű ködben: akkor az Altyn Air egy Tu-134-ese kísérelte meg a leszállást, akkor azonban a pályáról lefutó gép nemcsak hogy elvesztette az egyik futóját és a fél szárnyát, de a puha talajon a hátára is fordult, a fedélzeten lévők közül harmincegy ember szenvedett könnyebb vagy súlyosabb sérülést. A 134-es ki is gyulladt, de szerencsére a reptéri tűzoltók hamar beavatkoztak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fénytörés Miskolcon

iho.hu   ·   2024.12.16. 18:10

Sajátos megvilágításba helyezi BAZ vármegye székhelyének közúti helyzetét a tény, hogy öt napon másodszor hajtott gépjármű a fényvillamos, a 202-es ČKD Tatra KT8D5-ös elé.