Lezárult az új utasszállító 747-es tesztprogramja
Egy Barbados–Houston repülés volt az utolsó, amelynek végeztével a gyártó cég befejezte a berepülési programot, ennek nyomán a meghosszabbított törzsű, új szárnyakkal és új hajtóművekkel repülő 747-es utasszállító változata is megkaphatja a szövetségi légügyi hivatal, az FAA üzemeltetési engedélyét.
Mint arról többször beszámoltunk, a gép teherszállító változata, a 747-8F már korábban zárta a maga programját, sőt némi átvételi huzavona után első két példánya szolgálatba is állt a Cargolux színeiben, majd kisvártatva Hongkong, illetve Baku felől a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is megfordult már a vadonatúj Jumbo. Egy mai hír szerint a Freighter harmadik példányát épp most adta át a Boeing a Cathay Pacific légitársaságnak.
Az utasszállító tesztpogramját az RC003 jelű gép zárta, amely egyben a főszereplője volt az ETOPS repüléseknek, amikor is a gyártónak be kellett bizonyítania: a gép elég megbízható ahhoz, hogy az óceánok fölött sokórányi távolságra eltávolodhasson a legközelebbi lehetséges leszállóhelytől.
Mindeközben a Boeing, negyedik negyedéves mérlegjelentése részeként „csendesen” azt is bejelentette, hogy az utasszállító változat első példányának átadása a jövő év elejére csúszik. A légi közlekedési engedély elnyerése után ugyanis még további teszteknek kell igazolniuk a gép belső berendezéseinek, elrendezésének biztonságosságát.
Az első gép, amelyet a Boeing átad, egy VIP-kialakítású változat lesz, az első „normál” utasgépet pedig 2012 elejétől a Lufthansa használja majd kibocsátó légitársaságként.