Lezuhant vagy túlfutott egy cargo-747-es Kirgizisztánban
Az Aerolinside portál már határozottan arról beszél, hogy a gép átstartolás közben zuhant le, nem tudott biztonságos magasságba emelkedni. A kirgiz hatóságok szerint 31 halottja volt a földön a katasztrófának.
Korábban írtuk:
Helyi idő szerint a reggeli órákban a Biskek Manas nemzetközi repülőtérre tartó gép, a török MyCargo (korábban ACT) légitársaság TC-MCL lajstromjelű, a Turkish Airlines járatszámával repülő 400-as Jumbója ködös időben Hong Kong felől tartott a kirgiz légikikötő felé, ahol tankolnia kellett volna, innen Isztambulba repült volna tovább.
A gép vagy lezuhant, vagy földnek ütközött, vagy túlfutott. Utóbbi információ a JACDEC repülésbiztonsági portáltól származik, eszerint a gép a 26-os pályán ért földet de nem tudott megállni a túlsó küszöbön és így rohant a repülőtér területén kívül lévő település házai közé, friss hírek szerint 17 épület teljesen megsemmisült, majdnem ötven szenvedett károkat.
A négytagú személyzeten kívül a faluban is voltak áldozatok, ezek számáról egyelőre ellentmondásosak a jelentések, egyes források legalább harminc halottról beszélnek, máshol 28-ról tudnak, ezt a számot adta közre a kirgiz egészségügyi tárca is. A gép gyakorlatilag letarolta egy falu egy részét.
A baleset időpontjába a 26-os pályán 550 méteres vízszintes és százméteres függőleges látástávolságot mértek. A hőmérséklet mínusz kilenc fok, a harmatpont mínusz tíz fok volt. A kirgiz hatóságok az Aviation Herald szerint azt mondják, hogy a kérdéses időszakban 11 repülőgép szállt le ugyanezen a repülőtéren incidens nélkül.
A gép nem volt túlságosan koros, egyike volt az eleve teherszállítóként készült 747-eseknek, 2003-ban gyártották, először a Singapore Airlines színeiben szolgált, ezután került a török társaság flottájába.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!