Már készül a második busz is az ITK-nál
Gőzerővel folyik a fejlesztőmunka az ITK Holdinghoz tartozó Inter Traction Electrics Kft. (ITE) debreceni telephelyén, miután újabb, a Mercedes-Benz spanyolországi gyárából szállított, járóképes alvázat vettek át. Ezzel megkezdődött a második, az ITK által tervezett és fejlesztett autóbusz prototípusának gyártása – számol be a dehir.hu.
Az ITE a tavaly decemberben bemutatott, a Mercedes-Benz M3/I osztályú alvázára épülő, Reform 500 LE típusú városi autóbusza után jelenleg egy elővárosi modellen dolgozik. Az új járművet már egy M3/II osztályú, alacsony belépésű (Low Entry, LE – vagyis nem teljes hosszban alacsonypadlós) alvázra karosszálják. Az ITK új Reform busza fel lesz szerelve a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszerekkel is. A második alváz tengelytávja fél méterrel hosszabb, emiatt az új busz 12,49 méteresre nyúlik, szemben az első prototípus 11,99 méterével. Továbbá több ülőhelyet is biztosít majd. Az első Reform 500LE-ben dolgozó, kézszázhúsz kilowatt teljesítményű, ezerkétszáz newtonméter nyomatékkal bíró EURO6-os dízelerőforrást is erősebbre cserélik: kétszázhatvan kilowatt és ezernégyszáz newtonméter áll majd rendelkezésre. A gumiabroncsok is megnőnek egy keveset: 275/70-es helyett 295/80-as kerekeken gördül majd a busz. A hatfokozatú, automata ZF sebességváltó viszont marad.
Az elővárosi kocsit felszerelik majd az utastér felső részén található, kisebb csomagtérrel, szerszámos ládával, de a megrendelők akár hárompontos biztonsági övet is kérhetnek az ülésekhez. Természetesen e modell esetében is elérhetőek lesznek az ITK Holding Zrt. által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai eszközök, amik üzemelési, működési adatokat szolgáltatva teszik lehetővé a járművek távoli ellenőrzését.
Az ITK Holding Zrt. tavaly év elején két buszgyárat kezdett építeni Debrecenben: a nagyobbat a leendő déli ipari területen, a kisebbet pedig a Határ úton. Utóbbi üzem már kész, oktató- és fejlesztőközpontként funkcionál. A beruházás összértéke hetvenmillió euró, közel huszonegymilliárd forint.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!