Mégis lesz harmadik pálya Münchenben?

iho   ·   2014.02.24. 13:30
cim

Egy müncheni bíróság elutasította a repülőtér bővítését blokkolni igyekvő beadványokat. A testület, egészen pontosan a bajorországi közigazgatási bíróság tizenhét kérelmet bírált el, amelyek szerint súlyos környezeti ártalmak miatt nem épülhetne meg a repülőtér tervezett harmadik pályája. A meghallgatást vezető bíró szerint azonban a létesítmény nem rombolja annyira a környezetet és nem okoz olyan sok kárt a közelben élőknek, hogy ne lehessen megépíteni.

A bírósági döntés annál inkább meglepő, mert, mint akkor beszámoltunk róla, 2012-ben népszavazáson utasította el a lakosság a harmadik pálya tervét. Ez pedig meglehetősen komoly csalódás volt mind a Lufthansa, mind az Air Berlin számára, miután mindkét légitársaság erősen küszködik egyfelől az új berlini repülőtér késésével, másfelől a frankfurti légikikötőben bevezetett éjszakai repülési tilalommal, ami az ott épült új pálya pozitív hatásait jelentős részben semlegesítette.

A mostani ítélet azonban azt jelenti, hogy a müncheni Franz Josef Strauss repülőtérnek mégiscsak van esélye a bővítésre, és ezzel az egyre erősödő forgalom kiszolgálására. Németország jelenleg második legnagyobb légikikötője egyébként a várostól 28 és fél kilométerre épült, és jelenleg két párhuzamos pályával működik.

A harmadik pályát 4000 méter hosszúra és 60 méter szélesre tervezték, 1180 méterrel a jelenlegi 06L/26R-től, a küszöböt 2100 méterrel eltolva. Az új pályának köszönhetően a gépmozgások száma óránként kilencvenről százhúszra emelkedne, a reptér éves utasforgalma pedig 50 millióra.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek