Mégsem selejt?

iho/vasút   ·   2011.10.25. 18:15
00

Kétfrontos harc dúl. Egyrészt a hosszas procedúrák után az Alstom Metropolis metrószerelvények – úgy néz ki – megkapják hatósági engedélyüket, másrészt az öreg, negyvenedik évüket betöltött orosz kocsik is harcra készen várják a forgalomba állást. Többen konkurenciaharcot emlegetnek, érdekek egymásnak feszülését. A jelenlegi állapot szerint 2012 végére ugyanis forgalomba állhatnak az Alstom metrók, pontosan a legrégebben futó Ev-ket kiváltva.

Mondd, te kit választanál?<br>(forrás: IHO archívum)

Felmerül a lehetősége annak is, hogy a negyven évnél idősebb metrószerelvényeket az Alstom-üzlet sürgetése miatt kellett félreállítani – a jelzett kocsik egy műegyetemi vizsgálat szerint nem balesetveszélyesek. A kocsik pótlására a 3-as vonalról áthelyezett szerelvényekkel viszont egyre több a gond, a gyári állapothoz képesti bizonyos módosításokat más metrókocsikon nem hajtottak végre, ezek a változtatások akár a tűzesetek kiváltó okai is lehetnek.

A BKV ezzel szemben sürgetné az Alstom kocsik mielőbbi forgalomba állítását, akár a Nemzeti Közlekedési Hatóság álláspontjával szemben is adna engedményeket a gyártónak. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) véleménye szerint az egyezkedés helyett mindenképp új tendert kellett volna kiírni föld alatti és felszíni közlekedésre egyaránt alkalmas járművekre, amelyek a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötött vonalán, valamint a majdan megépülő 5-ös metrón is közlekedhetnének.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.