Megújul a Guraszáda–Piski vasúti szakasz Dél-Erdélyben
A felújítást követően a Kürtöst a Maros mentén haladva Brassóval összekötő 200-as vonal érintett, Guraszáda (Gurasada)–Déva–Piski (Simeria) szakaszán 40,88 kilométernyi vasúti pálya válik alkalmassá a százhatvan kilométer per órás sebességű közlekedésre. A román közlekedési minisztérium nyilatkozata szerint a munkálatok már meg is kezdődtek, a kivitelezők jelenleg a munkaterületek kialakításán, lekerítésén dolgoznak.
A rekonstrukció a vasúti pályán felül számos műtárgy átépítését is magába foglalja. Megújul tizenhét híd (mely közül három a Maroson vezet át), huszonhét áteresz, négy felüljáró, három aluljáró. Kilenc állomáson végeznek majd mélyépítési munkákat, korszerűbbre cserélik a felsővezetéket, valamint a villamosenergia-betáplálást, Megújul a forgalomirányítás is, javítva a vasúti közlekedés biztonságát: telepítik az egységes európai vonatbefolyásolást (ERTMS, kettes szintű ETCS-sel, valamint GSM-R mobilkommunikációs rendszerrel).
A román vasútiinfrastruktúra-kezelő CFR SA tavaly augusztusban kötött szerződést az FCC Construcction, az Astaldi S.pA. és a Contratas Y Ventas által alkotott FCC–Astaldi–Convensa konzorciummal a Guraszáda és Piski közötti vasúti pálya rekonstrukciója érdekében. A vonalszakasz része a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) 22-es számú, Nyugat-Európát a Balkán keleti és déli részével összekötő Rajna–Duna közlekedési folyosójának (Nürnberg/Drezda/Linz–Prága–Bécs–Budapest–Arad–Konstanca/Szófia–Athén), azon belül is az északi, Arad–Piski–Brassó–Bukarest–Konstanca ágnak. A költségek finanszírozás részben vissza nem térítendő Európai Uniós alapokból, részben pedig a román állam támogatása mellett zajlik. A vonalszakasz várhatóan három éven belül alakul át, további két év türelmi idővel – jelenti a Railway Pro.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!