„Megvalósítjuk, ha majd jobb idők jönnek”

iho/vasút   ·   2011.10.09. 13:42

Az adósságingoványban vergődő spanyol és portugál gazdaság pénzügyi lehetőségei nem teszik lehetővé, hogy nagysebességű vasút épüljön a két ország fővárosa között – írja az International Railway Journal októberi kiadása. Portugália eddig 116 millió eurót, azaz bő 30 milliárd forintot fordított a Lisszabon–Madrid nagysebességű vasútvonal építésének előkészítésére 2009 óta.

Azonban nem állnak le teljesen a Portugália és Spanyolország közötti vasútfejlesztési projektek. Pedro Passos Coelho portugál miniszterelnök szerint Sines kikötője és a spanyol határon fekvő Elvas között sokkal nagyobb gazdasági haszonnal kecsegtetne egy normál nyomtávú áruszállító korridor kiépítése. Az Ibériában elterjedt széles nyomtáv miatt Portugália és a portugál kikötők kiesnek ez európai vasúti vérkeringésből – ezen segítene az új Sines–Elvas pályaszakasz, amit kifejezetten a teherszállítás számára építenének.

A két szomszédos mediterrán állam nem tett le végleg a nemzetközi nagysebességű vasút építéséről. „Készek vagyunk alternatív megoldásokat keresni, nehogy elvesszen a projekt számára előirányzott uniós támogatás” – mondta Coelho madridi látogatása során.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!