Megvan az engedély az egyiptomi kocsik gyártására

iho/vasút   ·   2019.08.27. 09:00
400px_transzmash_kocsi

A napokban hagyta jóvá az egyiptomi nemzeti vasút ENR, a Transzmasholding (TMH), az Egyiptomi Közlekedési Minisztérium, valamint az orosz kereskedelmi és iparkamara az ENR-nek építendő harmadosztályú személykocsik műszaki terveit, amelynek értelmében a TMH-leány TMH Hungary megkapta az engedélyt a prototípus harmadosztályú kocsik gyártására. A jelentős járműbeszerzéssel a meglehetősen elavult, negyven évnél is idősebb átlagéletkorú gördülőállománnyal kiszolgált, karbantartást és felújítást szinte teljesen nélkülöző vasúti szolgáltatást igyekszik fejleszteni az ENR.

Szabad utat kapott az első harminc kocsi megépítése az ENR-nek (illusztráció forrása: Railway Gazette)

Az egyiptomi vasúttársaság tavaly szeptemberben állapodott meg az orosz Transzmasholdinggal összesen ezerháromszáz vasúti kocsi beszerzéséről. Az egymilliárd euró, vagyis körülbelül háromszázhúszmilliárd forint értékű üzlet értelmében öt év alatt kell legyártani a járműveket. A tervek szerint az első harminc harmadosztályú kocsit várhatóan még az éven át is adhatják, a futópróbák és típusengedély sikeres megszerzésének idejétől függően.

Az ezerháromszáz járművet öt kivitelben építi majd meg a TMH. A harmadosztályú kocsikból ötszáz-ötszáz fog készülni légkondicionált, valamint csak légjavítós kivitelben. Másodosztályú, légkondicionált kocsikból száznyolcvan, másodosztályú, légkondicionált, de büférészleggel is felszerelt járműből pedig harminc lesz. Az első osztályú, légkondicionált kivitelből kilencvenet gyártanak. A nyolcvannyolc ülőhelyes, LED-es világítású kocsikon egyenként két WC lesz majd, a lassítást pedig tárcsafékes fékrendszer teszi hatékonyabbá.

A járművekhez a gyártás során a nedvességálló és hőszigetelő anyagokat is felhasználnak. A kocsiszekrények korrózióálló acélötvözetből készülnek. Az ajtókat por- és nedvességvédelemmel látják el, a hőnfutás elkerülése érdekében a tengelycsapágyak hőmérsékletét érzékelők fogják figyelni. A járművek tervezett élettartama negyven év – számol be az International Railway Journal.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek