Micsoda hangulat a salgótarjáni ócskavastelepen!
Csütörtökön nem volt elég Dácsia Hatvanban (az egyik gépet a permetezővonatra osztották be), így a salgótarjáni kiszolgáló tehervonat továbbítását a 235-ös Púposra bízták. Nagyon ritkán láthatjuk már dolgozni a hatvani Púposokat, de ahogy a példa is mutatja, még készek a szolgálatra az öreg M40-esek.
A 81-es vonal teherforgalma igen gyér, átmenő tehervonatok már nincsenek is egy ideje, csak a helyi feladás maradt. A Somoskőújfalu országhatáron át közlekedő teherforgalom 2011. októberében csökkent le heti egy belépő vonatra (a párja nem erre közlekedett), aztán 2014–15 tele óta ez a vonat sem a 81-esen jár már. A határt az utóbbi két évben csak néhány alkalommal lépték át tehervonatok, ezek viszont nem tranzitok, hanem Salgótarjánban megrakott és Szlovákia felé távozó favonatok.
A vonalon Apc-Zagyvaszántón ócskavasat raknak, Lőrinciben néha műtrágyát, még ritkábban fűtőanyag érkezik az erőműnek. A forgalom nagy részét Salgótarján adja: fát és ócskavasat raknak Salgótarján-külsőn, ócskavasat az acélgyári iparvágány végén működő Alcufernél. A kiszolgáló tehervonat heti kétszer, kedden és csütörtökön jár, szinte mindig remot Dácsia húzza, de előfordul Szergej, Csörgő és Púpos is, ha nagyritkán úgy adódik.
Csütörtökön a 235-ös Púpos néhány üres kocsit vitt Apcra, majd további hat üres Eas-vagonnal folytatta útját Salgótarjánba. Az egyiket közülük az állomáson állította rakodóvágányra, fával rakják majd meg. A maradékot bevitte az acélgyári iparvágány végén működő ócskavastelepre rakodásra. Itt már öt megrakott vagon várta, ezekkel tért vissza Hatvan-rendezőbe délután.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expresszemlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!