Milyenek is azok a romok?
Az egyik indok a járművek rossz műszaki állapota volt, a használtan vásárolt motorvonatok tíz százalékánál találtak olyan hibát, ami a rendszeres forgalomba állást akadályozza. Milyenek is valójában ezek a „lomok”?
A társaság mindenképp élen járt Romániában a toltvonatos-vezérlőkocsis üzemeltetésben, ez eddig arrafelé valamiért nem volt használatban. Ehhez Franciaországból szereztek be négy 16500-as és hat 25500-as sorozatú villamos mozdonyt, ezek a mi Szilijeinknél jórészt öregebbek, 1958–64 között gördültek ki a gyárkapun.
Az alacsonyabb forgalmú vonalakat szintén francia földről származó motorvonatokkal szolgálják ki, az X4300-as és az X4500-as Caravelle dízelszerelvényeket a hatvanas-hetvenes években gyártották, még eredeti hazájukban néhányat modernizáltak kívül-belül, jellegzetes „csapott” homlokfalat kaptak. 2009-ben már Romániában kezdték meg a szerelvények felújítását, de a 2012-ben forgalomba állt egyetlen szerelvényen kívül nem folytatódott a projekt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!