Mindszenti faszállítás: izgalmak a Mátra lábánál
A 84-es számú, Kisterenye–Kál-Kápolna vasútvonalon 2007 márciusában függesztették fel a személyszállítást, azóta átmenő vonat a permetező-, fotós- és a pályafenntartó meneteken kívül nem is volt. Szerencsére a teherforgalom még él, a Mátra fáját Recsken és Mátramindszenten rakodják vagonokba. A Recsk-Parádfürdő állomáson megrakott vonatokat Kál-Kápolna felé viszik el remot Dácsiával heti rendszerességgel, Mátramindszentet pedig Hatvan felől, Kisterenyén át szolgálják ki.
A mátramindszenti rakodás talán kicsit érdekesebb, ritkábban, de hosszabb vonatok közlekednek, mint Recskről. Havonta többnyire egyszer fordul meg Mátramindszent rakodóján 10–12 kocsi, tavasszal néha gyakrabban, nyáron inkább ritkábban van rakodás. A tehervonatokat hatvani remot Dácsiával húzzák – egyébként erről a tehervonatról halt ki 2010 decemberében az utolsó vonali Kisdácsia: M43-asokkal azóta csak fűtőházi tartalékként találkozhatunk.
Pénteken újabb kocsik érkeztek rakodásra Mátramindszentre és induló szerelvény is volt. Bár ez a ritkább eset, tavasszal van esély olyan kiszolgálást látni, ahol a Dácsia oda-vissza tehervonattal közlekedik, nem gépmenetben. Ezúttal tizenegy kocsi érkezett a rakodóra és tíz rakott vagon indult vissza Hatvan-rendező felé.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!