No comment
Mindig ámulattal nézzük, ahogy a hajnali első vonatok képtelenek elindulni pontosan a vasúton. Szolnok hagyományosan erős ebben, de mostanában a Nyugati sem brillírozik. Pedig, gondolnánk, éjszaka kiegyenesednek az előző napi késések, ráadásul rengeteg ember azért dolgozik éjszaka, hogy legyen mit elküldeni a reggeli csúcsra.
Külön izgalmas a héten a piliscsabai kirohanós, a 2110/2117-es vonatpár. Az itt lakókon kívül talán keveseket érdekelne, hogy mi van ezzel a járattal, de miután múlt héten a Start beharangozta, hogy ezzel indul el hétfőn az éles villamosüzem a 2-es vonalon, a kirohanós sorsát árgus szemekkel figyeli a vasútbarát-közösség. (Én is fölkelek minden reggel másfél órával a szokásos idő előtt, hátha tanúja lehetek a történelmi pillanatnak.)
Hát ma az ébredéstől a vonat indulásáig bőven volt időm megnézni az összes kiskutyás videót, az összes tegnap óta kiderült mutyit, még az Instagrammon is elszórtam ötven lájkot azóta elfelejtett képekre. Közben azért figyeltem az eseményeket a publikus térképeken, a Vonatinfón és az Emigen. A 140-es Csörgő gyanúsan biggyeszkedett a piliscsabai vonat helyén, de csak nem indult el sehova, nem vett fel vonatszámot.
Igaz, más szerelvény sem.
Végül 48 perc késéssel csak elrajtolt a Csörgő, a Vonatinfó szerint műszaki hiba miatt késik. Na persze, az esetek többségében el is hisszük, de nem most. Főleg, miután egész héten ment a bénázás ezzel a vonattal, bár inkább a 20–30 perces késés a megszokott. Indulóban, a Nyugatiból, a nap második vonatáról van szó a 4.20-as után egy órával.
De mi lehet a valós ok? A Start Flirttel képzelte el a vonatot, emiatt nincs Csörgőhöz értő ember a pályaudvaron (a mávos mozdonyvezetői tanfolyamok alaptípusáról beszélünk)? Vagy a fecskés szerelvény nincs ott időben? Vagy tényleg valamilyen műszaki hiba? De minden nap?! Az eset miatt az egyik legzsúfoltabb vonat, a 2117-es 40 perc késéssel indult vissza a vonalon Budapestre, ahol végül csaknem 70 perc (!) késéssel állt meg. Szorosan a nyomában egy másik járattal...
Ismétlésül szemezgetünk a hétfői sajtóválaszokból – a témában azóta bár kérdeztünk, nem kaptunk tájékoztatást.
MÁV: „A MÁV-Start fel volt készülve arra, hogy a 2110-2117-es vonatpárt FLIRT motorvonatból állítsa ki. Nem a vasúttársaságon múlott, hogy ez nem valósult meg.”
Telekom: „Álláspontunk szerint a fentiek tükrében a Magyar Telekomot semmilyen felelősség nem terheli a felmerülő esetleges késedelemért. Ennek ellenére – az érintett vasútvonalon közlekedők érdekeit szem előtt tartva – a mai napon soron kívül ideiglenes hozzájárulásunkat adtuk a Rákosrendező–Piliscsaba vonalszakasz felsővezeték feszültség alá helyezéséhez, a végleges hozzájárulás műszaki feltételeinek ismételt megjelölésével.”
Azóta sem ment Flirt a 2-es vonalra, már háromból háromszor nem.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!