Nyílt nap Kőbányán
A nyílt nap célja bemutatni a BKV által üzemeltetett trolibuszokat és a hozzá tartozó infrastruktúrát.
A Budapesti Trolibusz-közlekedési Dolgozók Szakszervezete és a BKV idén közösen rendezte meg az eseményt, ahol színes programokkal várták a látogatókat. A teljes jelenlegi járműállományt felvonultatta a BKV, így látható volt a végnapjait élő szovjet eredetű ZIU–9 B, a még jó pár forgalomban lévő példányt számláló Ikarus 280.94, és az egyetlen darab Ikarus 411-es is. A legifjabb csuklós troliból, az Ikarus 435.81 M-ből több példány is megtekinthető volt. Két érdekesség is ehhez a típushoz tartozik: itt debütált ugyanis először a FUTÁR projekt kézzelfogható első jele a nagyérdemű előtt. A másik az önjáró üzemmódban is közlekedő változat volt. Természetesen a „sztár” és legtöbb eseményen részt vevő típus a két legfiatalabb típus volt. Az Ikarus 412.81T és a Ganz-Solaris Trolino 12A trolik voltak a sofőrügyességi verseny főszereplői.
Természetesen az idősebb járművek kedvelői sem maradtak csemege nélkül. A ZIU–5 és az Ikarus 260T típusú trolibuszok forgalomban lévő társaikkal mentek egy kört a Stadionokig és vissza. A BKV „legújabb” típusát is láthattuk a németországi Eberswaldéból érkezett Gräf & Stift NGE152-t, amely még a kiállítás ideje alatt az eredeti színeit viselte.
A csarnokokban a trolik „lelkével” és a hozzájuk tartozó infrastruktúrával ismerkedhettünk meg. A felújítás alatt álló trolik is érdekes színfoltok voltak, de a legérdekesebb azon járműegységek bemutatása volt, amelyeket áram alá helyeztek, így megismerhettük azok működését és azt, hogy mi a szerepük a trolibuszokban. Szépen kivitelezett terepasztal és egy kisebb makettkiállítás is várta a látogatókat.
A csarnok mellett a trolivezetők versenye zajlott. De annak sem volt oka csüggedni, akinek nem ez a foglalkozása, hiszen az erre fogékonyak akár trolitesztvezetésen is részt vehettek.
Aki éhségét vagy szomjúságát akarta csillapítani, a büfésátrat látogathatta meg, amely közvetlen szomszédságában az ajándéktárgyakat értékesítő standok álltak.