Nyugati: még három dolgos nap
Vannak-e látványos jelei a felújításnak? Az utas belép a csarnokba, körülnéz és lát-e valamit? A Nagykörút felől belépve mindenképp tapasztalhatja, a töredezett aszfaltot jó néhány helyen új burkolatra cserélték a peronokon, szebben, fényesebben világítanak az utastájékoztató táblák, és nappal egy kicsivel több fény jut a csarnokba. A graffitiket is eltűntetik, bár ezt talán csak – ismerve utazóközönségünk egy részét – az első néhány napban élvezhetjük.
Az azonban mindenképp feltűnhet, hogy a vonatok simábban, és némileg gyorsabban haladva közlekednek. Jó néhány, a forgalomból kizárás határán levő pályaszakaszt (ezek közül a kis X–XI., azaz a toronytól a Váci út felé eső első két vágányt érdemes mindenképp megemlíteni) felújítottak, ahol a teljes ágyazatcsere nem is valósult meg, ott is lazítottak, alávertek, hol kézi, hol pedig gépi erővel. A felsővezetékhálózatot mintegy huszonhárom kilométer hosszan teljesen átvizsgálták, kétszáz szigetelőt, harminckét szakaszolót cseréltek ki. A biztosítóberendezés megkapta teljes, halaszthatatlan fővizsgáját.
A munkákban nyolc szakma 150–200 munkása dolgozott, pályások, felsővezetékesek, biztberesek. A hátralevő bő három napból a tényleges munkák befejezésére mindössze kettő adódik, vasárnapra a műszaki átadás-átvételnek kell megtörténnie, hogy július 6-án, hétfőn hajnalban menetrend szerint indulhassanak és érkezhessenek a vonatok.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!