Összeesküdtek, a kőbányai ovisok életére törnek

Vörös Attila   ·   2017.08.01. 18:45
80_jarda

Nem, nem lehetett volna kevésbé demagóg címet adni, sőt nem is hazudunk akkorát, sanyarú sorsú fővárosunk legótvarabb járdaszázméterét mintha szándékosan szabotálnák, züllesztenék az életveszélyes szintre. Mit ér havi öt Járókelő-bejelentés, ha az illetékesek láthatóan *$@#@[k* bele, nem foglalkoznak a dologgal? A legutóbbi bejelentés szerint ezúttal nem csupán megfolyt, húsz centis bemélyedés keletkezett az úton, hanem konkrétan az egyik elem kétharmada eltűnt, július 24-i, barátok közt is egy hetes már.

Innováció! Galériánkban még több képet talál a mesterműről (Vörös Attila fotói)

Hozzáértő zseni üzemeltetőink, vezetőink az elmúlt héten mit csináltak? Vagy semmit, és akkor ezért alkalmatlanok, vagy ők rakták oda azt az OSB-lapot, amiért szintén jár az innovációs díj. Az erre járók – és igen, vannak erre járók, még ha nem is egy elit környék! – nem elégednek meg kevesebbel, mint ennek a járdaszakanak a teljes felújításával. Eleve miért ilyen lett? Fut valami közmű, ami igényli az ötvencentinkénti hozzáférést? Jó, legyen paneles. De miért folyik el anyagában a tákolmány? Miből van? Hol van belőle az anyag? Ki mutyizta ezt is el? Micsoda tétel lehetett az a fél plató sóder...

Lassan rámpává amortizálódik a lépcső

Váltsunk hangnemet: a Könyves Kálmán körúton járunk a Kőbányai út és a Salgótarjáni utca; a Törekvés ovi/művelődési központ és az MTK pálya között a körút külső, keleti oldalán. Az úttesttel egy szintben, attól szalagkorláttal elválasztva vezet a kerékpárút, normális aszfalton, komoly forgalommal. Még fix bringaszámlálót is telepítettek ide, a környék jelentős biciklis útvonaláról van szó. A járda nem járt ilyen jól. Omladozó vakolatú ház tövében halad (amire immár külön cetli hívja fel a figyelmet, hallelujah!), az aluljáró szintkülönbségét pedig részben lépcsőkkel küzdi le.

Külön nehezítés, hogy a nyakunkba is hullhat egy fél ház

A járda népligeti felén valami silány panelekből építették meg a gyalogutat, amik több mint egy évtizede mind romosabb állapotban pusztulnak: a hőségben megfolynak, esőben az ereszből lecsöpögő víz pedig indokolatlanul könnyen fúrja magát az anyagba. Néha pár elemet kicserélnek valami kazánlemezszerűre, az legalább jobban bírja a külső behatásokat. Mára ennek a járdának az állapota tarthatatlanná vált, kiválóan illusztrálva azt a hozzáállást, ami Budapesten és az egész országban az infrastruktúra-fenntartást jellemzi.

Talán még el sem döntötték a fővárosi sóhivatalok, hogy melyikük feladata ezzel foglalkozni, hiszen sokat láttuk már, hogy a kellemetlen környékeket nem szívesen vállalják fel és egymás között passzolgatják a feladatot a kerületi, fővárosi önkormányzatok, a BKK (Közút), az FKF és még ki tudja, ki. Addig is a bicikliseket kérjük, hogy tolerálják ezen a szakaszon az inkább a kerékpárutat választó gyalogosokat!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.