Rajzolódik a vásárhelyi villamosvonal

Bohus Dávid   ·   2018.05.20. 18:45
tramtrainhmvhkiskep

A meglévő, valamint kiépítés alatt álló városi és nagyvasúti hálózatok összekötésével megvalósuló, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train vonal nagyvasúti szakszának építéséről az iho márciusi cikkében tudósított. A magyar közlekedéstörténetben egyedülálló vasútvillamos pár év múlva a szegedi Nagyállomástól indul, majd a belvárost érintő szakaszokat követően a Kossuth Lajos sugárúton haladva az 1-es villamos Rókus végállomását elhagyva ágazik be a 135-ös vasútvonalba.

A vasútvillamos szegedi végállomása az Indóház téren (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

Az algyői állomáson keresztül a Tiszán átkelve Hódmezővásárhelyi Népkert állomás felvételi épület mögé egy kitérővel kiépített középperonos megállóba érkeznek a városi- és nagyvasúti közlekedésre alkalmas szerelvények.

A 135-ös vonalra csatlakozó vágányok Szeged-Rókuson. A tram-train vonalon közlekedő járművek be- és kijáratává válik

Ezt követően a kiépülő vásárhelyi hálózat egyvágányos szakasza a hangulatos árnyas fasorral szegélyezett Ady Endre utcán keresztül éri el a Hősök terét, ahonnan balra kanyarodva éri el Hódmezővásárhely belvárosát. Az Andrássy utcán kitérővel épül meg a Kossuth tér megállóhely, majd az egyvágányú szakasz továbbhaladva a Bocskai és Petőfi utcához tervezett körforgalmakon keresztülhaladva a Kálvin János térre érkezik, amely az autóbuszállomással teremt kapcsolatot.

A vonal másik vége a vásárhelyi Nagyállomás előtt lesz kétvágányos fejvégállomással

A belvárosi szakaszt elhagyva a Bajcsy-Zsilinszky úton keresztül érkezik meg a vásárhelyi Nagyállomáshoz, ahol a tervek szerint az állomáspület előtti téren kétvágányos fejvégállomásban végződik. A vásárhelyi villamosvonal előkészítése a közműépítéssel kezdődött meg, amely következtében több, nagy forgalmú városi szakaszt egyirányúsítottak.

A traim-train elképzelés elődje tizennégy évvel ezelőttről: a Hód-Mező expresszjárat

Az átmenő forgalmat a 47-es számú főút közelmúltban átadott elkerülő szakaszának köszönhetően kivezették a városból, de a helyi autósoknak időbe telt, hogy az új közlekedési rendet megszokják. A városi szakasz építésének előrehaladásáról a későbbiekben is beszámolunk.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.