Típusozás Dombóváron, szendvicsezés Mecsekjánosiban

Vörös Attila   ·   2014.01.31. 14:30
IMG_0619__140130_Mecsekjanosi__M62306__400

Dombóvár mindig is Szergej-nagyhatalomnak számított, a fénykorban ötvennél is több M62-es tartozott a tolnai fűtőház állagába. Eddig úgy tűnt, Dombóvár classic-Szergej-nagyhatalom marad: számos eredeti motoros Szergejt adnak ki a fél Dunántúlra és Záhony mellett a dombóvári műhelyben csinálják a 628-as mozdonyok B-vizsgáit is. Nemrég épp a 001-es Szergej vonult be teljes felújításra, a vasútbarátokkal együtt mi is nagyon várjuk már a végeredményt!

A nyugat-magyarországi villamosítások és a GYSEV vonalátvételei miatt Szombathelyen felszabadult néhány remot Szergej. Ezek közül ketten Pécsen dolgoznak 2012. év vége óta, most pedig Dombóváron a sor, hogy a mozdonyvezetők megszerezzék a típusismeretet; januárban kezdtek a komlói tolatóson. Az oktatáson levő remot Szergejt még az éjszakai Dombóvár–Murakeresztúr tehervonatok szokták használni.

Remot Szergej Mecsekjánosi és Komló között<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A komlói kiszolgálómenet kedden és csütörtökön közlekedik, Komló előtt még Sásd állomást szolgálja ki. Komlóra általában nem megy nagy vonat, a 47-es vonal feladását ilyenkor télen kizárólag Mecsekjánosi megálló-rakodóhely adja: a Szergej által hozott üres Eas-vagonokba fát rakodnak. A Szergej erejére akkor van szükség, ha köves kocsikat is rakodnak Komlón, ez már nem olyan gyakori. Régebben a tolatós fix Púposforda volt, ha M40-es valamiért nem állt rendelkezésre, akkor Bobó vagy Kisdácsia is elhúzta a tehervonatokat. Ebben nagy segítség, hogy hegymenet az üres kocsikkal van, a rakott vonattal már csak le kell gurulni Godisára.

Tolatás Mecsekjánosiban

Mecsekjánosi kiszolgálása a következőképpen történik: miután a Szergej megérkezik az üres fás kocsikkal, körüljár, majd elindul Mecsekjánosi felé. A rakodóvágányon orral rááll a már megrakott kocsikra, ilyenkor tehát létrejön egy szendvics. A rakott kocsikat ezután kitolják a fővágányra, majd ezekkel együtt a gép körüljárja az üres szerelvényt. Ezeket aztán betolják a rakodóvágány megfelelő részére, és kész is vannak. A kicsit bonyolultnak tűnő tolatási mozgásokra azért van szükség, mert a rakodóvágány felől a fővágányra valahol annak közepén van átjárás, így a rakott vagonok kitolása és az új üresek pozicionálása nem történhet meg egy lépésben.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek