Ryanair: stagnáló profit, kínai tárgyalások
A Ryanair megkezdte a tárgyalások következő fordulóját a még csak fejlesztés alatt álló kéthajtóműves kínai Comac C919 megvásárlásáról. A megrendelés akár több száz gépre rúghat, és feltétele, hogy a gyártó bocsásson ki egy 200 személyes változatot a gépből, de az üzlet részletei még tisztázatlanok.
Néhány hete még a Ryan vezére úgy üdvözölte a kínai konstrukciót, mint ami komoly versenytársa lesz a Boeing és az Airbus keskenytörzsű családjainak, és amely alkalmas lenne arra, hogy az ír fapados kiterjessze vonalhálózatát Ázsiára is. A vállalat friss közleménye is megismétli ezt, azonban a Flightglobal közlése szerint a folytatásban csak homályosan beszél a jövőbeni lehetséges két típusos üzemeltetésről, ha a Ryanair „jelenlegi Boeing-flottájának gazdaságossági jellemzőit eléri vagy meghaladja egy másik típus”.
A nem igazán konkrét megfogalmazás erősíti azt a korábbi feltételezést, hogy a légitársaság a kínaiakkal zajló tárgyalásokat leginkább arra akarja felhasználni, hogy komoly árengedményt csikarjon ki a következő flottavásárlásra akár a Boeingtól, akár az Airbustól.
Mindeközben a cég nyilvánosságra hozta az első negyedéves eredményeit, és azt a prognózisát, hogy a 2011-12-es számok legalább akkora növekedést mutatnak, mint az előző időszakban. Ugyanakkor az is kiderült a közleményből, hogy az utasszám 18 százalékos növekedése ellenére a Ryanair profitja nem nőtt, mert a többletet kiegyenlítették az alaposan megemelkedett üzemeltetési költségek.