Sólyom: függőben az engedélyek, mi van a beruházókkal?

iho   ·   2013.11.11. 08:51
cim5

A Sólyom Airwaysnek jelenleg több engedélyezési eljárása van folyamatban − közölte a Napi Gazdasággal a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala (NKH). Általánosságban elmondható, hogy a jelentős méretű dokumentáció áttekintésének és egyeztetésének nagy részét már elvégezte a hatóság. Vannak azonban még olyan feltételek, amelyeket az ügyfélnek pótolnia kell, ezeket továbbra is várja az NKH. Így a Sólyomtól függ, mikorra ér véget az eljárási folyamat.

Mint arról az iho.hu beszámolt, néhány hete a hatóság képviselői kiutaztak Bournemouth-ba, ahol a leendő flotta első néhány gépe várakozik, kettő közülük már Sólyom-színekre festve. De az, amit a Napi Gazdaságnak az NKH nyilatkozott, feltehetően nem a gépek egyedi légialkalmassági engedélyére, hanem a légitársaság működését általában lehetővé tevő AOC, Air Operation Certificate bizonyítványra vonatkozik.

Egy a Facebookon novemberben megjelent fotó: ennek a Sólyom-gépnek ezen az oldalon nincs hajtóműve<br>(fotó: Tony Guest)

Vagyis nem tudni, hogy október 22-e, az NKH embereinek kiutazása óta mit végeztek magukkal az angliai repülőtéren lévő Boeing 737-500-asokkal. Egy Facebook-bejegyzés állítása szerint október 26-ára a szemle lezajlott és a légialkalmassági engedélyt megkapja a gép vagy megkapják a gépek, de erről semiféle hivatalos megerősítés nem történt.

A Napi Gazdaság szerette volna megkérdezni Vágó József ügyvezetőt a Sólyom helyzetéről, de napok óta nem veszi fel a telefonját. Korábban azt közölte, hogy ha sikerül megszerezni az NKH papírjait, akkor hozzájuthatnak a befektetők pénzének egy részéhez, amivel pedig továbbléphetnének. Feltehetően e téren semmi változás, a cég ugyanis továbbra is szerepel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adóvégrehajtás alatt álló vállalatok adatbázisában, ami azt jelzi, hogy a Sólyom Hungarian Airways Kft. továbbra sem egyenlíthette ki az adóhatósággal szemben fennálló tartozását.

Az augusztusi budapesti villámlátogatás egyedi engedély alapján történt

Az alkalmazottak felé fennálló tartozása mára feltehetően meghaladhatta a tízmillió forintot – folytatódik a cikk. A tartozást azzal magyarázta a cégvezetés, hogy az ománi befektető hátat fordított a cégnek. Ám a Sólyom Hungarian Airwayst tulajdonló Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding ügyvezetője, illetve egyik tulajdonosa, Lucsik János október elején úgy nyilatkozott, hogy jelenleg is három potenciális befektetővel tárgyal, azóta semmit nem lehet tudni ezek eredményéről.

Kerestük Lucsikot is, írja a lap, de ő sem vette fel a telefonját. A NAV-inkasszó miatt más kifizetéseket sem teljesíthet a cég, s egyes információk szerint a távközlési szolgáltató kikapcsolta a telefonjaikat is, bár ezt hivatalosan nem sikerült megerősíttetnünk. (Hévizi Tamás, a légitársaság kommunikációs vezetője mobilszámán is géphang közli, hogy „ezen a számon előfizető nem található” – a szerk.)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.