Svédország is elcsábult a Stadler Flirtjétől

iho   ·   2013.11.20. 09:59
400px_mtrexpress_flirt

A hétszázmillió svéd koronát, azaz körülbelül 22,5 milliárd forintot érő megállapodás értelmében először szállíthat járműveket a Stadler Svédországba. A szerződés szerint a gyártó hat szerelvényt épít meg a Flirt-motorvonatcsalád legfrissebb verziójából, valamint gondoskodik a karbantartásukról is.

Az intercity-kivitelű, ötrészes Flirtöket a svájci, bussnangi üzemében gyártja le a Stadler. A 15 kilovoltos váltóáramról üzemelő szerelvények legmagasabb üzemi sebessége kétszáz kilométer per óra lesz, közlekedésük biztonságáról az L10000 elnevezésű automatikus vonatbefolyásoló rendszer felel majd.

A gyártó közleménye szerint a Flirtök utastere és ülései különlegesen magas minőséget fognak képviselni, hogy a hosszú távú utazás megfelelően kényelmes lehessen. A vonatokon büférészleget is igénybe vehetnek majd az utasok. Télies időben a hővisszanyerő rendszereket felhasználó padlófűtés segít a belső hőmérsékletet kellemessé tenni. A szerelvények részeit összekapcsoló dupla falú átjárók is javítják a hőszigetelést. A kocsiszekrények és a forgóvázak között a hó felgyülemlését hókaparók akadályozzák meg. A Stadlernek ez a megoldása már hatékonyan funkcionál a Norvégiába és Finnországba szállított Flirtökön.

2014 végétől már az MTR Nordic modern és kényelmes intercity-Flirtjeit is választhatja az, aki Stockholm és Göteborg között szeretne utazni<br>(látványterv: MTR)

Az MTR a 455 kilométer hosszúságú útvonalon hetente száztíz MTR Express-járatot szeretne közlekedtetni, ami napi hét-nyolc vonatpárt jelent. A szerelvények a két végállomás között öt állomáson, Flemingsbergben, Södertäljénál, Hallsbergben, Herrljungánál és Falköpingnél állnának meg. Az International Railway Journal információi szerint a tervezett menetidő három óra tíz perc lesz.

Az MTR Nordic hongkongi központú anyavállalatának, az MTR Corp-nak vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a svéd leányvállalat első számú célja, olyan gyors, környezetbarát és prémium minőségű szolgáltatást nyújtson az új Flirtökkel, amely nemcsak a jelenlegi utasoknak vonzó, hanem számos olyan üzleti és szabadidős utazót is a vasútra csábíthat át, akik eddig más közlekedési módokat vettek igénybe a Svédország keleti és nyugati partjai közötti utazáshoz.

Az MTR nem ismeretlen szolgáltató Svédországban, mivel a cég 2009 óta üzemelteti a stockholmi metróvonalakat, most pedig a nagyvasúti színtérre is belép. Az MTR Nordic vezérigazgatója elmondta, a cégnek kiemelt fontosságú a svédországi jelenlét. A skandináv piacon hosszú távra terveznek, és ehhez komoly pénzügyi háttérrel is rendelkeznek az anyacégnek köszönhetően. Terveik között szerepel a további piaci bővítés Svédországban, valamint a nyitás a norvég és a finn vasutak felé.

A Flirt-szerelvények 2014 őszén érkeznek az új skandináv vasúttársasághoz. Forgalomba az engedélyeztetési folyamatot követően, várhatóan a 2014. decemberi menetrendváltáskor állhatnak – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek