Szeeegény Csörgő!
Hazánk második legmeredekebb vasúti szakasza Salgótarján és Somoskőújfalu között található. Az itteni 17 ezrelékes hegymászásnál csak a 11-es vonal 20 ezrelékes kaptatói durvábbak.
Ide küldték szerdán a 185-ös Csörgőt, hogy húzzon fel tíz-tíz rakott kocsit Salgótarjánból. Évi néhány alkalommal Szlovákia felől üres Eas-kocsik érkeznek, ezekbe fát rakodnak Salgótarján külső állomáson – a mostani idén a harmadik vonat volt. A rakott szerelvényt két részletben, Szergejjel szokták felvinni Somoskőújfalunak, ahonnan már a szlovákok viszik tovább az elegyet.
A Szergej terhelése a 17 ezrelékes szakaszon a MÁV Műszaki táblázatok I. szerint 800 tonna, a Csörgőé mindössze 590. Tíz jól megrakott kocsi pedig 800 tonna. A világért sem szólnánk bele, de Hatvanban van két Szergej is, a 127-es szerdán az alacsony terhelésű jászberényi tolatóst vitte, a 108-as pedig ki sem mozdult a hatvani fűtőházból.
Nézzék meg az alábbi videót, hogy küzdi fel magát a hős Csörgő az egyik legmeredekebb részen! A vonat csak 1:23-nál tűnik fel a távolban, de aki akar, addig is hallgatózhat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!