Szibériai légikatasztrófa felszállás után, 31 halott

iho/repülés   ·   2012.04.02. 08:30
tjucim

A fedélzeten lévő 43 ember többsége az első hírek szerint meghalt. A kapitány és a két légiutas-kísérő is életét veszítette, az első tiszt túlélte a katasztrófát.


A katasztrófát szenvedett gép (fotó: Osdu)

A rendkívüli helyzetek minisztériumának közlése szerint az UTAir ATR-72 típusú repülőgép nem sokkal felszállás után, alig egy mérföldre a pálya végétől zuhant le Tjumeny városától nem messze. A katasztrófa Moszkvától több mint kétezer kilométerre keletre történt, helyi idő szerint reggel 07.33-kor, jelentette az Interfax és az ITAR-TASZSZ hírügynökség. A repülőgép az UT-102-es járatot teljesítve egy másik szibériai városba, Szurgutba indult 39 utassal és négyfős személyzettel a fedélzetén.



Huszonkilenc holttestet megtaláltak a Szibériában, Gorkovka községnél lezuhant repülőgép roncsai körül. A gép roncsai közül a község lakosai 14 túlélőt mentettek ki. A súlyosan sérült utasokat és az elsőtisztet helikopterekkel szállították kórházba. A túlélők közül ötnek az állapota válságos – közölte hétfőn a rendkívüli helyzetek minisztériumának egyik tisztségviselője. Azóta kiderült, a halottak száma 31-re emelkedett. A Pravda.ru szerint megtalálták a gép hang- és adatrögzítőjét. A sérültek ellátására az orosz Rendkívüli Helyzetek Minisztériuma egy speciálisan felszerelt Iljusin Il–76-os repülőgépet indított Tjumenybe.

Friss jelentések szerint a pilóták Gorkovkánál, a 21-es felszállópálya küszöbétől 2,5 kilométerre egy havas mezőn kényszerleszállást hajtottak végre, de a gép földet éréskor három darabra tört és kigyulladt. Az időjárás az első adatok szerint az üzemeltetéshez megfelelő volt, ugyanakkor a –1 fok körüli hőmérséklet és a párás idő könnyen okoz jegesedést, és az ATR-ek történetében jegesedés következtében már történtek balesetek. Legutóbb 2010-ben az Aerocaribbean személyzete volt képtelen megbirkózni a jegesedés körülményei között a gép vezetésével.

Ugyanakkor egyes tjumenyi jelentések technikai hibára utaltak.

A katasztrófa valószínű helyszíne a Google Earth műholdfelvételén

Az UTAir Oroszország harmadik legnagyobb légitársasága, tavaly 4,17 millió utasa volt. Légiflottája rendkívül vegyes, van új generációs Boeing 737-ese, de van bőven az Oroszországban leállításra kerülő Tupoljevekből is. A rövid hatótávolságú, légcsavaros-gázturbinás, olasz–francia gyártmányú ATR-ek különféle változataiból összesen 32 repül a légitársaságnál.

Kapcsolódó hírek