Talgo-vonatok váltják a Moszkva–Nyizsnyij Novgorod Szapszanokat

iho   ·   2014.06.18. 07:45
400px_rzd_talgo

Az Oroszországi Vasutak (RZSD) és spanyol Patentes Talgo még 2012 júniusában írt alá szerződést hét szerelvény szállításáról. A vonatok közül három automata nyomtávváltós kivitelű lesz, ezeket a Moszkva–Minszk–Varsó–Berlin nemzetközi járatokon tervezi közlekedtetni az RZSD 2015 decemberétől. A másik négy, széles nyomtávú szerelvény Oroszországon belül marad. Eredeti tervek szerint ezek Moszkva és Kijev között jártak volna, ám végül a Moszkva–Nyizsnyij Novgorod viszonylatra kerülnek. Ennek köszönhetően onnan elbúcsúznak a Szapszan („vándorsólyom”) becenevű Siemens Velaro RUS-motorvonatok – adja hírül a Railway Gazette.

Az első Talgo-szerelvénnyel jelenleg az orosz vasúti kutatóintézet (VNIIZST) Moszkva közelében található scserbinkai tesztpályáján végeznek futópróbákat a típusengedély megszerzéséhez. A június 10-i tesztet az RZSD elnöke, Vlagyimir Jakunyin, valamint a Talgo-elnök José María Oriol is megtekintette. Az első vonat tesztprogramja a tervek szerint szeptemberben zárul, a többi szerelvény egyelőre még a gyártósoron készül. Két kocsit eljuttatnak a Rail Tec Arsenal bécsi klímakamrájába is, ahol azokat különböző szélsőséges időjárási próbáknak vetik alá (ahogy az a MÁV-Gépészet prototípus IC+-kocsijaival is történt 2013 nyarán).

Az első Talgo-szerelvénnyel már bőszen végzik a futópróbákat, és a többi is hamarosan érkezik. A nyomtávváltásra képes vonatok Berlinbe, a széles nyomtávúak Nyizsnyij Novgorodba járnak majd<br>(fotó: Andrej Leskevics)

Jakunyin szót ejtett arról is, hogy a Szapszanok Szentpétervárra történő fókuszálásával állandó menetrend szerint járhatnak majd a nagysebességű vonatok Oroszország két legnagyobb városa között, ennek következtében a vasút pedig minden tömegközlekedési ággal felveheti a versenyt a viszonylaton.

A Talgo-vonatok kétszáz kilométer per órás legnagyobb sebességgel közlekedhetnek. Egy szerelvény két műszaki kocsiból és tizennyolc, légkondicionált személykocsiból fog állni. A VNIIZST februárban egyeztetett a Talgóval arról, hogy milyen szolgáltatásokat is nyújtsanak a széles nyomtávú orosz szerelvények. Ennek értelmében a vonatokon megtalálható majd étkező-, bisztró-, első- és másodosztályú ülő-, valamint hálórészleg is. A legmagasabb szintet képviselő Deluxe hálókocsikon minden kupé saját fürdőszobával fog rendelkezni. A szerelvények villamos fűtésűek, a WC-k környezetbarát-rendszerűek lesznek.

Az RZSD és a Talgo idén januárban állapodott meg arról, hogy a spanyol vasúti gyártó segít az orosz nemzeti vasúttársaságnak alkalmassá tenni az új szerelvényeket az oroszországi üzemeléshez. Az RZSD személykocsijainak nagy részét le szeretné cserélni 2030-ra – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek