Tankertender: elkezdődött a győztes építése

iho   ·   2013.07.05. 14:10
kc46_cimkep

Az első szárnyfőtartók szerelésével megkezdődött az amerikai tankertender győztesének építése. Mint arról korábban hírt adtunk, a Boeing igencsak bevált utasszállítójára, a több mint ezer példányban épült 767-esre, annak is hosszú távú 200-ER-változatára alapozott KC–46-osra a pályázat sikere után 179 példányra kötött szerződést a légierő, hogy ezek a gépek lassan átvegyék a már ötven éve rendszerben álló KC–135-ösök helyét.

Készül a főtartó

A megállapodás szerint 2017-re a gyártónak 18 gépet kell leszállítania, az összes gépet pedig 2028-ig, de közben várhatóan kiírják az új tankerek második generációjára szóló pályázatot is.

A gépeket az everetti gyárrészlegben készítik. Az első példányt még mint 767-2C-t szerelik, amit aztán Seattle-ben, a Boeing Fielden felfejlesztenek KC–46-ossá, itt is indul majd a próbarepülések sorozata. Az első teljesen felszerelt KC–46-os pedig a tervek szerint 2015 elején repül majd először.

Néhány év, és már nem csak fantáziakép: KC-46 tölti fel üzemanyaggal a B-2-es lopakodó bombázót

Amint beszámoltunk róla, a tervek szerint a KC–46-os a Boeing legfrissebb típusának, a 787-es pilótafülkéjéhez hasonló „nagyképernyős” műszerfalat és a 777-eseken használt számítógéprendszert kapja majd.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.