Távozhatnak a Talentek Pusztaszabolcsról?
Egyenként százmillió forintba kerülne a tíz Talent motorvonat hajtóműveinek és csapágyainak teljes felújítása – ez azonban nem szerepelt a Stadler és a MÁV-Start közötti karbantartási szerződésben a Népszabadság értesülései szerint. A 2011-ben megkötött, és 2017. június 30-ig érvényes szerződés értelmében a pusztaszabolcsi karbantartóbázison először saját költségen, majd a MÁV-Start számlájára évente, azaz 140-150 000 kilométer futás után kicserélték az igen hamar elhasználódó féktárcsákat, valamint a rendszeres karbantartást és takarítást is elvégzik.
A szerződésben a 750 000 kilométer futás után elvégzendő nagyjavítás szerepelt, amit a Stadler el is végzett, azonban a következő, másfél millió kilométeres revízió nincs a megegyezésben. A hajtóművek cseréje ennél a javításnál lenne esedékes. A Talentek többsége – főként a sorozatos leállások miatt – még csak 800-900 000 kilométeres futásnál tart, a sokáig félreállított 001-es futásteljesítménye a félmillió kilométert sem érte el.
A revízió előtt bekövetkezett sorozathibákat a Stadler bejelentette a MÁV-Startnak és a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, azonban ezeket a javításokat saját költségen nem vállalhatja. A személyszállító vasút még nem írta alá az megállapodást, sajtóértesülés szerint a Stadler kész elállni a szerződéstől, ha az egyezség január végéig nem születik meg.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!