Teljesen kész a soproni GYSEV Cargo-központ
Sikeresen lezárult a GYSEV Cargo Zrt. 1 milliárd 741 millió forint értékű fejlesztési projektje. A vasúttársaság az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program forrásaiból nyert 522 millió forint vissza nem térítendő támogatást. A „GYSEV Cargo Zrt. komplex technológiai fejlesztése” elnevezésű, a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ továbbfejlesztésére irányuló projekt keretében több jelentős beruházás is történt: a vasúttársaság egy 41 tonna teherbírású új portáldarut szerzett be, emellett három acélszerkezetű fatároló létesült, illetve részlegesen újjáépült a konténertermináli depóterület beton térburkolata is.
A GYSEV Cargo Zrt. küldetésének tekinti, hogy a jelenlegi kelet–nyugati irányú fordítókorong funkciója mellett egyre nagyobb szerepet vállaljon az európai észak–déli irányú áruszállításban is. A két árufuvarozási folyosó metszéspontjában található Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ a vasúti árufuvarozási és irányvonat-képzési tevékenység háttérbázisául szolgál, így a vállalat kiemelt figyelmet fordít annak folyamatos modernizálására, fejlesztésére.
A projekt fő célja a GYSEV Cargo Zrt. soproni telephelyű Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központjában található konténerterminál továbbfejlesztése volt annak érdekében, hogy a vasútvállalat maximálisan eleget tudjon tenni a folyamatosan változó piaci elvárásoknak és vevői igényeknek.
A projekt legjelentősebb eleme az új, 890 millió forint összértékű KÜNZ portáldaru beszerzése volt. Az új portáldarut a legmodernebb vezérlési technikával szerelték fel. A beruházással a vasúttársaság jelentősen lerövidíti a vonatfeldolgozás idejét, fokozza a hatékonyságot, illetve növeli termináli átrakási kapacitását. A daru beszerzése mellett infrastrukturális fejlesztések is megvalósultak, mint például a darupálya statikai megerősítése és felépítményének cseréje, valamint a portáldaru villamosenergia-ellátásának kiépítése.
A projekt további elemei között megtalálható még három acélszerkezetű fedett-nyitott fatároló létesítése, illetve egy 5217 négyzetméteres konténertermináli depóterület beton térburkolatának újjáépítése.
A most lezárult fejlesztés mintegy folytatása volt a 2013-as évi termináli beruházásoknak, amelynek keretében új mobil rakodógépet vásárolt a vasúttársaság, új depóterülettel bővült az Intermodális Logisztikai Központ, illetve GPS alapú konténerkövető rendszert vezettek be.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!