Titokzatos Volvók Csepelen

Istvánfi Péter   ·   2012.08.23. 14:00
00

A korábban rutinpályának használt telepen álló Volvo 7000A típusú buszokat 2000-ben gyártották a lengyelországi Wroclawban. Hét év szolgálat után, 2007-ben vált meg tőlük a svájci Genf városa, a felszabaduló kocsik nagy részére, összesen 83 példányra az Alfa Busz csapott le. Még abban az évben öt kocsi a Nógrád Volán alvállalkozásában a 47/49-es villamospótlón teljesített szolgálatot. A pótlás végeztével a buszok újpesti csuklós vonalakra kerültek. A járművekkel kezdetektől fogva problémák voltak, elsősorban az alacsony rendelkezésre állás miatt. Kocsihiány miatt mégis egészen 2009-ig maradtak a fővárosban a problémás buszok, majd ezt követően salgótarjáni helyközi viszonylatokra csoportosította át őket a Nógrád Volán.

A sorfal felülről nézve<br/>(fotók: Vörös Attila)

A kétes hírű, erősen túlárazott buszokat megpróbálták a BKV-ra is rásózni, de végül sikerült megakadályozni a vásárlást. Néhány járművet ugyan sikerült vidéki volánoknak eladni, de a kocsik egy része továbbra is az Alfa Busz nyakán maradt. A cég csődjét követően a behozott, de nem értékesített buszokat a hitelező bank foglalta le, és internetes aukció útján próbálta őket értékesíteni, kevés sikerrel.

A kép készítése óta további kocsik érkeztek a telepre

Ezt köveőten egy másik cég szintén látott fantáziát a genfi buszokban, huszonegyet meg is vásárolt, ezek a kocsik találhatóak jelenleg Csepelen. A buszok iránt a BKV is mutatott némi érdeklődést, de a megállapodás egyelőre elmaradt. Információink szerint a járművek vélhetően külföldre fognak kerülni.

Kapcsolódó hírek