Tovább emészti a természet a szilvásváradi vicinálist
Az ádáz esőzés, vihar miatt hétfőn le kellett zárni a szilvásváradi vonal megmaradt részének is egy szakaszát: Szilvásvárad és Bélapátfalva között azóta is pótlóbusz jár. Sárlavina, hegyomlás, ingatag lösz az ellenség – árva Bézé a fegyver. A MÁV honlapja szerint a pálya felszabadításáig és a löszfal vizsgálatáig nem közlekedhetnek azon a szakaszon a vonatok.
A mostani havária előhozta a nyolc évvel ezelőtti emlékeinket. Miután 2009 december 12-én leállították a személyforgalmat a 101 éves vonal Szilvásvárad–Putnok szakaszán, 2010. júniusában egy viharban a sok eső hatására több helyen földcsuszamlások mosták el a pályát, rengeteg föld és növényi hordalék borítja azóta is a vasút egy részét. Ahol kilátszik a sín, ott meg egyszerűen szétlopták a vonalat, az elmúlt majdnem egy évtized alatt már mozdítható fém nem nagyon maradt a 87-esben.
A 2009. júniusi viharkárokat még anno tervezték elhártani, sőt a forgalom újboli elindítása is tervben volt. 2010 őszén el is kezdték a helyreállítást, de nemsokára egy újabb özönvíz még nagyobb károkat csinált és egyelőre gazdasági totálkárnak tűnik a 87-es.
A személyvonatok csak Eger és Szilvásvárad között járnak, a menetrendet nyugodtan hívhatjuk botrányosnak: napi két vonatpár koptatja a sínt. A vasútvonal teherfuvarozási szempontból viszont nagyon fontos, igaz, sajnos csak egy rövid szakasza. Eger-Felnémet állomásig villamosítva is van, innen ágazik ki az Omya kőbánya iparvágánya. A mészkőporral megrakott irányvonatok naponta indulnak innen a visontai hőerőműbe, ehhez jön még a Felnémeten rakott ócskavas és fa is. Turizmus ide vagy oda, sajnos a vonalnak csak ezt a részét érezzük viszonylag biztonságban...
Frissítés: kedd délutánra helyreállították a pályát, közlekedhetnek a vonatok a teljes Eger–Szilvásvárad szakaszon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!