Turistarepülés-tilalom New Yorkban?
A keddi New York-i helikopter-baleset kapcsán a turistarepülések teljes betiltását követeli egy amerikai politikus. Carolyn Maloney a CBS-nek nyilatkozott, annak a tévétársaságnak, amelynek helikoptere elsőként sugárzott élő adást a zuhanást követő mentésről.
A republikánus képviselőnő a Szövetségi Légyügyi Hivatalnak írt levelet, és ebben aggodalmát fejezi ki mindenféle helikopteres repülés kapcsán Manhattan körül. Isteni szerencse, hogy az a gép nem repült éppen épületek felett, amikor baleset érte, mert akkor nagyon sokan vesztették volna életüket – állítja a politikus.
A nyilatkozatról beszámoló AVweb megjegyzi, nem világos, hogy Maloney miképp definiálja a turistarepülés fogalmát. A kedden lezuhant Bell–206-os ugyanis a tulajdonos gépe volt, a fedélzeten pedig ismerősei utaztak. A repülés születésnapi ajándék volt két utasnak, a fedélzeten lévők közül a pilóta amerikai, két utas, köztük a halálos áldozat, ausztrál volt, a másik kettő pedig Portugáliában élő angol.
A pilóta, Paul Dudley műszaki hibáról beszélt. Mint azt már az iho/repülés is jelentette, a gép nem sokkal azután zuhant le, hogy felszállt a 34. utcánál lévő heliportról. A tanúk szerint egy furcsa hang után váratlanul saját maga körül kezdett pörögni, majd hátára fordulva esett a vízbe. Az ilyen jelenség sokszor akkor következik be, mondják a szakértők, ha elromlik a farokrotor, és ezért nincs, ami kiegyenlítse a főrotor nyomatékát.
Hasonló esetet láthatunk a következő videón is: a farokrotorhiba ez alkalommal egy közepes méretű, Puma típusú, francia gyártmányú csapatszállító helikoptert tett irányíthatatlanná.
Közben megszólalt az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, az NTSB is: a testület vizsgálata is a műszaki hiba lehetőségére fókuszál. Azt kell például tisztázni, hogy a főrotorból a vízbecsapódáskor tört le egy darab, vagy a kiemelt helikopteren látható sérülés még a becsapódás előtt keletkezett, és ez vezetett a zuhanáshoz.
A pilótának eddig 2200 repült órája volt, ebből 1500-at repült helikopteren, és 500 órát gyűjtött az elmúlt öt évben a Bell 206 Jet Rangeren. A balesettel zárult repülés az NTSB állásfoglalása szerint valóban nem tartozott a fizetett turistarepülések körébe.