Újabb ex-fűzfői Bobót élesztett fel a Triman Kft.

Vörös Attila   ·   2018.10.20. 12:00
ab008

Érdekes életpályája van az A25 007-es pályaszámú Bobónak, és a kalandok tovább folytatódnak, miután a Triman Kft. felújította és újra bedobta a mélyvízbe. A mozdony A25 008-as pályaszámon Dunaújvárosban, a Vasműben kezdte dolgos éveit 1963-ban. A Bobók a Dunaferrben nem váltak be, ezért egy izgalmas cserét hajtottak végre a BHÉV-vel. A ráckevei vonal kiszolgálására a HÉV 1959-ben tizenhárom Zetort (a MÁV-nál: M31, az iparvasutakon: A23) szerzett be. A gépek itt annyira nem váltak be, így a vasműi munkára szintén alkalmatlannak minősített és más ipari Bobókra cseréltek: 1964-65-ben a tizenhárom Zetor helyett nyolc Bobó érkezett. A Zetorok közül egyébként több is megvan és dolgozik még, Dunaújvárosban és a MOL különböző telepein.

Tolatás a Szabadkikötő egy eldugottabb szegletében. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Az akkori A25 008-as is a cserélt mozdonyok között volt, a BHÉV-en pedig új pályaszámot kapott, az L736-ost. A ráckevei, évtizedes szolgálat után újabb váltás következett, a Bobó 1976-ban A25 007-es pályaszámon Balatonfűzfőre került. A következő negyven évet itt töltötte, de a rendszerváltás után egyre csökkent a munkája. A fűzfői gépek a 2010-es évek elejéig még följártak egészen Hajmáskérig a tolatóssal. Mára a fűzfői ipar szinte teljesen megszűnt, ma már csak egy cég, a Víztec szállíttat vasúton, a többi vágányt lassan visszafoglalja a természet. A kiszolgálómenet pedig már a MÁV Start gépével (remot Dácsia) és személyzetével jár, a Rail Cargo Hungaria fuvarszervezésében.

A dokkmunkás és a radiátort cipelő fiú együttállása a kikötőben

A balatonfűzfői mozdonyokat az elmúlt években folyamatosan mentették ki, a két Bobó közül a 083-as már három éve újra dolgozik, immár a gödöllői Triman Kft. kötelékében. Idén hozzá csatlakozott az A25 007-es gép is, augusztus elsején sikeres hatósági futópróbát teljesített. A Bobó a szeptemberi járműparádé egyik legszebb mozdonya volt, szinte még ragadt rajta a festék. Az A25 083-as az elmúlt legalább egy évet bérmunkában töltötte a Szabadkikötőben (ebben a cikkünkben sok kép van róla), ahol a MÁV-REC végzi a vasúti kiszolgálást. A bordó–sárga Bobót nemrég az A25 007-es gép váltotta, aki megnézné, Csepelen keresse!

A Bobók csereberéjét a villamosok.hu oldalról vettük át. Érdemes tanulmányozni, nemcsak a 007-es sorsa volt ilyen változatos!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek