Újra átadták az Alstom metrót
Az Alstom hivatalosan is átadta az első metrószerelvényt Budapest Főváros Önkormányzatának. A kettes metróvonalon futó orosz kocsikat leváltó szerelvények bemutató tagjának kulcsait Patrick Kron, a francia Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója adta át Tarlós István főpolgármesternek a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson. A francia gyártó az utóbbi egy évben megszerezte az összes szükséges engedélyt a 22, ötkocsis szerelvényre, amelyek a piros vonalon járnak majd.
A fékrendszeren történt módosítások után az Alstom metró egy átfogó teszt keretében 35 ezer kilométert futott utasok nélkül a kettes metró alagútjaiban. A Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a végleges típusengedélyt idén június esején szerezte meg a Metropolis.
A 100 méter hosszú szerelvények egyenként 1023 utast tudnak szállítani, közülük 209-en le is ülhetnek. A szerelvények egyterűek, a kocsik között 1,5 méter széles átjárók vannak. Ugyanitt a magas utasoknak figyelniük kell a fejükre, bár az alacsony átjáróra sárga-fekete matricák is figyelmeztetnek. A légkondícionálóval is felszerelt vonatok a budapesti hálózaton maximum 70 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek.
A Franciaországban tervezett metrók hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom katowicei üzeme gyártotta és szerelte össze. A környezettudatosság jegyében a felhasznált anyagok 98 százaléka újrahasznosítható. A metrógyártásban 70 éves tapasztalattal rendelkező Alstom építette a Földön futó metrók negyedét, a Metropolisból jelenleg több mint négyezret értékesítettek.