Ülősztrájk a repülőtérért

iho   ·   2013.08.23. 11:30
cim

Augusztus 26-án reggel nyolc órától, a város Polgármesteri Hivatala és a rendőrkapitányság főbejárata előtt, napi 24 órás ülősztrájkot tart meghatározatlan ideig a Pele Egyesület Dunakeszi repülőterének megmaradásáért – tette közzé egy közösségi oldalon az egyesület alelnöke.

Az ülősztrájk két-két fő váltott részvételével, sátorral, mobilvécével zajlik, azután, hogy az egyesület korábban nem kapott a kért útvonalra engedélyt a városi rendőrkapitánytól a tervezett autókonvojos demonstrációra.

Az ülősztrájk a közlemény szerint tiltakozás az önkormányzat „halogató, a repülőteret és a repülést ellehetetlenítő taktikája és megtévesztő kommunikációja” miatt. Az egyesület alelnöke, Fári János a bejelentésben hangsúlyozza: „a repülőtér területét nem lehet más célra használni, természetvédelmi okokból; az a meglévő páratlan természeti értékek részleges, vagy teljes pusztulását okozná. Egyedül a repülés, mint hasznosítási forma biztosítja a természet legcsekélyebb mérvű zavarását. Más hasznosítás ennél jobban zavarná, vagy eltüntetné ezen értékeket”.

Beindult a szezon, majd a városvezetés letiltotta a repülést <br>(fotók: Kolos Ferenc)

Mint arról az iho/repülés is beszámolt, a júliusi testületi ülésen feltehetően a jelenlévő és tiltakozó egyesületi tagok és más városiak, valamint a repülőklubok képviselői nyomására is, az önkormányzati képviselők váratlanul leszavazták azt a javaslatot, amely a repülőtér területének jelentős részét az UTE rendelkezésére bocsátotta volna egy tízpályás focicentrum létesítéséért. A voksoláson azonban az elutasítás végülis nem azzal az indokkal született meg, hogy meg kell menteni a repülésnek a repülőteret, hanem azzal, hogy a fővárosi sportklub ne teremtsen konkurenciát a helyi sportegyesületnek.

Mindeközben Molnár György, a a Dunakesziért facebook-csoport kezdeményezője társaival együtt aláírásokat gyűjt annak érdekében, hogy ne a testület, hanem helyi népszavazás döntsön a repülőtér sorsáról. Az UTE focipályái mellett ugyanis létezik egy most is érvényes tervezet arról, hogy a reptér egy részét egy uszodát is tartalmazó sportkomplexum számára vegyék el, illetve az is közvetlenül veszélyezteti a repülőteret, hogy az önkormányzat hónapokkal ezelőtt beépíthetővé sorolta be a reptér és a lóversenypálya területét is. Molnár friss facebook-bejegyzése szerint „ha a mező területére erőltetik a sportközpontot, az azt jelenti, hogy mégiscsak sanda szándékok állnak a háttérben a mezővel kapcsolatban, és mint ahogyan az országban mindenhol történt az emberek közös vagyonával, a mezővel is az történne, hogy végül pár ember tulajdonába jut”.

Vajon viusszatérhetnek-e valaha a vitorlázórepülők Dunakeszire?

Ami a repülőtér használóit illeti, a sportrepülők továbbra is ki vannak tiltva Dunaklesziről. Mint ahogy arról is hírt adtunk, a polgármester június végén küldött levelet az Opitz Repülőklub vezetésének, és ebben ismét szabálytalan, üzembentartói engedély nélküli repülésekkel vádolta meg az egyik sportklubot, a másik, az üzemeltető Malév Repülőklub feljelentésére hivatkozva.

A júliusi, a reptér „azonnali halálának” elkerülését jelentő testületi döntést eddig nem kísérte semmiféle intézkedés a repülési tilalom feloldására. A magyar vitorlázórepülés egyik legfontosabb bázisa tehát továbbra sem működik, a vitorlázórepülő csúcs-szezont az itteni pilóták kénytelenek más repterek vendégeként kihasználni. Az Opitz Klub hiába hivatkozott arra, hogy valójában nem a sportrepülők, hanem a polgármesteri hivatal vétett a törvények ellen, amikor egy még zajló eljárás elsőfokú ítéletével ellentétesen döntött a repülőtér üzemeléséről.

A repülés leállítását a Malév Klub is elítélte, elnökének levele szerint a polgármester által szabálytalannak minősülő repüléseket eddig semmilyen hatóság nem ítélte szabálytalannak.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.