Válasz a szankciókra: fel kell futtatni az orosz repülőgépgyártást

iho   ·   2014.09.12. 10:45
cim8

Az orosz miniszterelnök utasítása: megújult lendülettel kell hazai gépekkel ellátni a hazai légitársaságokat. A Dimitrij Medvegyev és az illetékes miniszterelnök-helyettes Dimitrij Rogozin vezetésével tartott értekezletről kiadott közlemény szerint az orosz repülőgépgyártók készek új rendelésekre, de a kapacitásuk 2020-ig még csak 147 új gép elkészítését teszik lehetővé, miközben hatszáz gépre lenne igény. Jelenleg az orosz lajstrommal repülő nagy hatótávolságú utasszállítók 80, a regionális utasszállítók 50 százaléka külföldi gyártmány. Az orosz repülőgépgyártás felfuttatásának igényét Medvegyev az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókkal magyarázta.

Az első Jak-242-es törzsszekció építése

Az orosz társaságok hatszáz gépes igénye 450 regionális és középtávú, illetve 150 nagy hatótávolságú utasszállítót jelent. A Szuhoj S100 Superjet gyártásának felfuttatásával és a most még fejlesztés alatt álló MSz-21 beállításával a hazai repülőgépek még mindig csak a forgalom egynegyedét lesznek képesek hordozni. A kormány 2008 óta részesíti támogatásban azokat a légitársaságokat, amelyek hazai gyártású gépeket vásárolnak. Tavaly októberben a támogatási programot további három évre meghosszabbították. Ezek szerint azok a cégek, amelyek Il96-ost, Tu-204-est vagy 214-est, S-100-ast vagy An 148-ast/124-est vásárolnak, 90 százalékos refinanszírozásban részesülnek a Központi Banktól.

Már jövőre évi ötven S100-ast kell legyártani

Dimitrij Rogozin miniszterelnök-helyettes bejelentette: 2015-től a duplájára emelik a Szuhoj regionális utasszállítója, a Superjet S100 gyártási ütemét; most évi huszonöt készül.

Rogozin bejelentette, a Jak-242-esre átkeresztelt MSz-21-es közép-hatótávolságú egyfolyosós utasszállító első példányainak törzseit már elkészítették, az első gép 2016 áprilisában n szállhat föl. Az épülő prototípusok közül a negyedik repül majd hazai gyártású PD-14-es hajtóművel, amelynek fejlesztési programját összehangolták a gépével, hangsúlyozta a miniszterelnök-helyettes.

Eddig a Tu-154-esek utódjának szánt gépre 150 rendelést sikerült begyűjteni, ötven gépet vásárol az Aeroflot a nagyobb, 180 személyes változatból. Az Irkut tervei szerint a típusból 900 példányt építenek, 2018-ra évi ötvenet. Mindeddig Rogozin szerint a program az előzetes terveknek megfelelően halad, ennek némiképp ellentmond, hogy idén februárban is még 2015-re jelezték az első repülést.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek