1300 eurós kezdőfizetéssel keresnek járművezetőket Pozsonyba

iho/közút   ·   2022.06.30. 16:55
00_pozsony_trolitanulo

Az érdeklődők még a felvételi előtt ki is próbálhatták, hogy milyen buszt vagy trolit vezetni.

A járművezető-hiány szerte Európában egyre nagyobb probléma, itthon is találkozhatunk toborzóplakátokkal gyakorlatilag bármelyik nagyobb tömegközlekedési cégnél. Egy D kategóriás jogosítvánnyal (és persze a további szükséges okmányok birtokában) gyakorlatilag azonnal el lehet helyezkedni itthon és külföldön is, ennek ellenére a legtöbb helyen mégsincs elég jelentkező; a szakma öregszik, nem jön kellő számú utánpótlás.

A közelmúltban a pozsonyi DPB is toborzást szervezett, a hirdetésük szerint náluk járművezetőként bruttó 1300–1800, szerelőként pedig bruttó 1000–1700 eurót lehet keresni havonta, ezen felül szállás- és utazástámogatással és korszerű járműparkkal várják az újdonsült munkavállalókat.

A cég nem árul zsákbamacskát, így egy előzetes regisztrációt követően bárki kaphatott egy kis ízelítőt abból, hogy milyen busz vagy trolibuszvezetőnek lenni: csak a B kategóriás jogosítvány megléte és a betöltött 24. életév volt a feltétele annak, hogy a jelentkezők kipróbáljanak egy-egy Solaris Trollino 18, Škoda 14Tr és Sor C10,5 típusú járművet a cég telephelyén, biztonságos körülmények között, oktatók felügyelete mellett.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Infrastruktúra

Újra van győztese az észak-erdélyi autópálya építésének, talán most már elkészül a hiányzó tizenhat kilométer Aranyosgyéresnél

MTI/iho   ·   2022.08.09. 17:20

Az osztrák Strabag és a német Geiger romániai leányvállalatainak a konzorciumát hirdette ki győztesnek a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti hiányzó szakaszának a megépítésére kiírt pályázaton.