2027-ben nyílik meg Törökország új, Ankara és Izmir közötti nagy sebességű vasútja
A 624 kilométer hosszú vonalat 250 kilométer/órás sebességre építik ki.
Az Ankara–Izmir nagy sebességű vonal érdemi kivitelezése tavaly indult. Az új vasúti összeköttetés a leendő 624 kilométeres hosszával kétszáz kilométerrel lesz rövidebb a két város között meglévő jelenlegi vasútnál. A vonalon összesen 49 alagút épül, összhosszuk 40,7 kilométer, továbbá 67 viadukt és 66 híd létesül. A Közép-Törökországban fekvő fővárosból, Ankarából a Földközi-tenger partján fekvő Izmirbe jelentősen csökken az utazási idő: a napjainkra jellemző 14 óráról három és fél órára. A projektgazda a Török Köztársaság Közlekedési és Infrastrukturális Minisztériumának (MoTI) Infrastrukturális Beruházási Főigazgatósága (AYGM), a leendő üzemeltető a Török Vasutak (TCDD).
A vonalat négy részletben építik meg:
- Polatli (az Ankara–Isztambul és az Ankara–Konya nagy sebességű vonalak elágazásától délre)–Afyonkarahisar,
- Afyonkarahisar–Banaz (Usak),
- Banaz (Usak) –Salihli (Manisa) és
- Salihli (Manisa)–Menemen (Izmir).
Ez az új 250 kilométeres sebességre kiépített vasút nem az első ilyen projekt a döbbenetes ütemben fejlődő Törökországban, ahol impozáns mértékben bővítik a vasúti infrastruktúrát: idén már tízezer kilométernyi török vasút tekinthető HSR-nek (high speed rail), a cél pedig még ezen is jóval túltesz: 2053-ig nem kevesebb, mint 28 590 kilométeren valósítják meg a nagy sebességű vasúti közlekedés feltételeit. Ezzel párhuzamosan a jelenlegi nyolcról immáron 52 tartományt kötnek majd össze a HSR-vonatok. Idén júliusban megkezdődött az Isztambulból a bolgár határig tartó nagy sebességű vasút a kivitelezése is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!