2M32, avagy a martfűi ipari Gokartpáros

iho   ·   2016.04.29. 18:45
80__2_M32

Martfű határában termel az ország egyik legnagyobb növényolajgyára, a Bunge üzeme. Rendszeresen érkeznek ide gabonavonatok és indul is tartályokban a késztermék. Az irányvonatok továbbítását a Rail Cargo Hungaria mellett különféle magánvasutak is végzik, a 130-as vonal Tiszatenyő–Martfű szakaszán rendszeres a mozgás. A vasútállomásról a szerelvényeket a gyár ipari Gokartjai viszik be az iparvágányon, nagy, nehéz vonatok esetén ráadásul egyszerre két gépre is szükség van.

Két gép és negyven kocsi Palásti István felvételén

Nem ez az egyetlen hely Magyarországon, ahol két Gokarttal dolgoznak iparvágányon. Bár Dunaföldváron egy gép is elbírja a tizennyolc kocsis tartályvonatokat, szimpla helyhiány miatt a két ott levő mozdony együtt mozog.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.